به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مهدی عباسیان طی گفت‌وگویی اظهار کرد: آموزش خادمان برای رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ارائه تذکرات لازم در این حوزه به زائران، برای نوروز ۱۴۰۰ به‌صورت ویژه مورد توجه قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۰ در اماکن مختلف حرم با توجه به حضور زائران، ضدعفونی، شستشوی فرش‌ها، نرده‌گذاری با حساسیت بیشتری انجام می‌شود و بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی، علامت‌گذاری فرش‌ها و نظارت مستمر انجام و خادمان حرم مطهر توصیه‌های بهداشتی لازم را به زائران یادآور می‌شوند.

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تأکید کرد: با توجه به بروز بیماری کرونا و شرایطی زیستی که به وجود آمده است تقاضا داریم زائرین نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله ۱/۵ متری با یکدیگر، اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اظهار کرد: زائران در حد امکان سعی کنند به هنگام مشرف شدن به حرم بانوی کرامت وسایل شخصی از قبیل مهر، جانماز و کتب ادعیه به همراه داشته باشند.

عباسیان در پایان گفت: خادمان حرم مطهر با تأکید بر سه اصل، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و رعایت بهداشت فردی در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، میزبان زائرین گرامی هستند.

وی از تلاش خادمان درمانگاه کریمه اهل‌بیت(س) در راستای خدمت‌رسانی به بیماران یاد کرد و افزود: حضور پزشکان و کادر درمان با تجربه و توانمند در دارالشفا، موجب استقبال مراجعان به درمانگاه شده است و خادمان حرم در حد توان برای گسترش خدمات درمانی این مجموعه تلاش خواهند کرد.