به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، برنامه «ضیافت نور» شامل جلسات و حلقه‌های آموزش مفاهیم و قرائت قرآن برای بانوان زائر همزمان با ماه محرم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

این جلسه که از دوم ماه محرم در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها آغاز شده است با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث و با همکاری امور فرهنگی بانوان و انتظامات خواهران آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می شود.

در این جلسه قرآنی در ابتدا استاد مفاهیم مختصری از آیات قرآن را برای زائران بیان می‌کند، سپس یک نکته آموزشی از صحت قرائت و یا تجوید قرآن را متذکر می‌شود و پس از آن آیاتی را به صورت ترتیل قرائت می‌ کند.

در ادامه زائران حاضر در حلقه که تمایل به اصلاح قرائت خود دارند آیاتی از قرآن کریم را به دلخواه برای استاد تلاوت می کنند و استاد اشکالات آنها را تذکر می‌دهد و اشکالات آن‌ها را برطرف می کند.

در حال حاضر این برنامه در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برای بانوان برگزار می‌شود و در آینده با از بین رفتن ویروس کرونا این جلسه به تدریج به صورت همه روزه برای بانوان برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، همگانی کردن آموزش قرائت قرآن در میان بانوان و تصحیح قرائت نماز از اهداف برگزاری این جلسه قرآنی در آستان مقدس بانوی کرامت برای بانوان است.