به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، همایش« دختران بهشتی» عصر امروز به مناسبت ایام پر خیر برکت ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم در صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این همایش حدود ۸۰۰ دختر نوجوان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضور داشتند و همزمان با این مراسم جشن یکسالگی کانال معصومانه با بیش از ۴ هزار ۵۰۰ عضو نیز برگزار شد.

حجت‌الاسلام داستان‌پور در این مراسم با تأکید براینکه حضرت معصومه سلام الله علیها در تمامی ابعاد برای دختران نوجوان و جوان الگویی شایسته و ممتاز هستند، گفت: دختران نوجوان و جوان نه تنها در مقوله حجاب و عفاف و عبادت خداوند بلکه در مقوله علم آموزی و دانش آندوزی نیز می‌توانند این بانوی کریمه را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها در دوران کودکی دانش‌های مختلف و علوم دینی را از پدر و برادر بزرگوار خود امام رضا علیه‌السلام فرا گرفتند و در عرصه علم اندوزی و دانش آموزی به درجه و مرتبه‌ای رسیدند که در نبود امام کاظم علیه‌السلام به پرسش های شیعیان پاسخ دادند و این پاسخ‌ها به‌قدری کامل و دقیق بود که امام کاظم علیه‌السلام زمانی که پاسخ‌های حضرت معصومه سلام الله علیها را به اصحاب خود مشاهده کردند، فرمودند« پدر به فدایش باد».

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید بر اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها در سن ۵ سالگی به پرسش های شیعیان پاسخ های دقیق و حکیمانه دادند، گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها از همان کودکی برای آموختن علوم و دانش تلاش می‌کردند و به همین دلیل است که در دوران جوانی جز چهار بانوی برگزیده عالم و از بانوان برگزیده جهان در عرصه سخنوری هستند.

داستان پور با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها در کنار عالمه بودن محدثه نیز بودند، تصریح کرد: احادیث زیادی نقل شده است که حضرت معصومه سلام الله علیها در سلسله راویان این احادیث قرار دارد.

وی ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها نه تنها عالم به علوم دینی بلکه عامل به علوم دینی نیز بودند و ایشان در عبادت و بندگی خداوند به‌قدری پیشرفت کرده که توانستند به مقام عصمت رسیده و بعد از امام رضا علیه‌السلام از برترین فرزندان امام کاظم علیه‌السلام به شمار روند.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید بر اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها بسیار عفیف و پاکدامن بودند و با وجود اینکه هرگز ازدواج نکردند به عنوان یک دختر معلم بشریت بوده و با هجرت خود اقدام به تربیت شیعیان و یاران مخلص و مؤمن برای امام رضا علیه‌السلام کردند، ادامه داد: مقام علمی و تربیتی حضرت معصومه سلام الله علیها به‌قدری برجسته است که ایشان نه تنها در زمان امام رضا علیه‌السلام به هدایتگری مردم بر محور امامت پرداختند، بلکه پس از رحلت شهادت گونه خود نیز با‌شخصیت برجسته‌ای که دارند زمینه تربیت یاران امام زمان(عج) را نیز در بستر فرهنگی قم فراهم کردند.

داستان پور یکی از شان‌های مهم برای دختران را شان معلمی و تربیت نسل‌های بشری عنوان کرد و گفت: دختران به عنوان مربیان نسل های بشری امتیازات خاصی داشته و با‌ ارزش و قیمتی هستند و باید قدر شخصیت خود را دانسته و نسبت به جنسیت خود نگرش کم‌بینی نداشته بلکه خود را ارزشمند بدانند.

وی گفت: دختران بر مبنای همین ارزشمندی و خویشتن داری باید ابتدا سعی کنند خودسازی کرده و پس از آن بر محور خودسازی و تعالی شخصیت و بر مبنای هوشمندی و آگاهی و ولایتمداری از امام معصوم و نایبان ایشان در عصر حاضر برای تربیت نسل های آینده بشری اقدام کنند، همانطور که حضرت معصومه سلام الله علیها با برنامه‌ریزی و انتخاب راهبرد «هجرت» مربی بشریت در تاریخ هستند.

عکاس: زهرا سادات صحفی