به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم حسینی در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با شاره به اوصاف زمینه سازان ظهور امام زمان(عج) در روایات، اظهار کرد: از وظایف ما نسبت به ظهور دعا کردن برای ظهور، تجدید عهد کردن هر روزه با امام زمان(عج) و اعلام سربازی کردن و صدقه دادن برای سلامتی امام زمان(عج) است.

وی بهترین عمل در عصر غیبت را انتظار فرج دانست و گفت: انتظار به معنی سکوت و انفعال و یک گوشه نشستن نیست بلکه مقصود از انتظار این است برای ظهور حضرت زمینه سازی کنیم و خود را آماده سربازی در رکاب حضرت کنیم زیرا تا تحول در خود ما صورت نگیرد هیچ تحولی در شهر و دنیای ما هم صورت نخواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای تغییر و بهتر شدن دنیا باید خودمان اقدام کنیم تا خدا هم به ما کمک کند، گفت: قانون الهی این نیست که ما تماشاگر باشیم و انتظار داشته باشیم که تغییر مثبتی صورت بگیرد بنابراین به جای نق زدن و ایراد گرفتن باید تلاش کنیم که جامعه را اصلاح کنیم و هیچ جامعه ای اصلاح نمی شود مگر اینکه اول خودمان را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد یک اسلام میانه رو، منفعل و آمریکایی، گفت: اسلام آمریکایی اسلامی است که حقوق بشر غربی، فمنیست و دیگر تفکرات غربی را قبول دارد و خواهان اجرای شریعت اسلام نیست در حالی که اسلامی که قرآن معرفی می‌کند اسلام سیاسی، فعال و انقلابی است.

حسینی گفت: اسلام واقعی اسلامی است که خواهان اجرای شریعت اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی است زیرا خداوند انبیا را فرستاده تا دین را برپا کنند و برپایی دین جز با تشکیل حکومت ممکن نیست و قرآن را نازل کرده تا درس زندگی باشد درحالی که امروز حتی در کشورهای اسلامی سبک زندگی مسلمانان غربی شده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در آیه ۵۴ سوره مائده می فرماید زمینه سازان ظهور ۶ صفت دارند، افزود: خداند می فرماید اگر شما از دین خدا روی برگردانید مشکلی ایجاد نمی‌شود زیرا گروه دیگری خواهند آمد که پرچم خدا و دین خدا را برخواهند داشت بنابراین خداوند تأکید می کند که محکم و استوار باشید و از دین خود روی برنگردانید بنابراین زمینه سازان ظهور کسانی هستند که در پیروی از دین خدا استقامت دارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روایات زیادی از شیعه و اهل سنت نقل شده که از پیامبر(ص) پرسیدند قومی که اگر ما دین خدا را رها کنیم آنها دین خدا را یاری خواهند کرد چه کسانی هستند؟ پیامبر(ص) به سلمان فارسی اشاره کردند و فرمودند این مرد و قومش یعنی ایرانی ها.

وی اظهار کرد: صفت‌هایی که خداوند در این آیه برای ایرانی‌هایی که زمینه ساز ظهور هستند بیان کرده این است که خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد بنابراین اگر ما خدا را دوست داریم باید بر محور محبت خدا حرکت کنیم و افرادی را دوست خود بدانیم که دشمن خدا نیستند.

حسینی گفت: سومین و چهارمین ویژگی زمینه سازان ظهور تواضع در برابر مؤمنان و عزتمند بودن در برابر کافران است نه اینکه برخی از کشورهای منطقه که نسبت به آمریکا مانند یک موش و یا به تعبیر آمریکا گاو شیرده هستند ولی نسبت به مردم مسلمان و مظلوم یمن شیر هستند که این جریان خلاف ایمان است.

وی با بیان اینکه پنجمین ویژگی زمینه سازان ظهور جهاد در راه خدا است، افزود: جهاد به معنای جنگ نیست بلکه هر تلاش مقدسی جهاد است و جهاد امروز تلاش علمی است زیرا علم به کشور قدرت می دهد و اینکه آمریکایی ها دانشمندان ما را شهید می کنند به خاطر این است که ما پیشرفت علمی نداشته باشیم تا قدرتمند نشویم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ششمین صفت زمینه سازان ظهور که در روایات تفسیر به ایرانی‌ها شده است این است که از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای نمی‌ترسند و در دین خود استوار و محکم هستند.