به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها؛ آیت الله ابراهیم رئیسی در بدو ورود خود به حرم مطهر، در سخنانی با اشاره به روز نهم دی و با بیان اینکه قم شهر جهاد و اجتهاد و بصیرت و بصیرت آفرینی است،‌ گفت: تاریخ قم نشان می‌دهد که در طول انقلاب و قبل از انقلاب مردم قم همواره در مبارزه با ستم و ظلم و در حمایت از انقلاب اسلامی پیشتاز بوده‌اند.

رئیس جمهور افزود: قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و معارف اسلامی همواره مورد توجه بوده و امروز نیز مورد توجه خاص دولت است.

وی با اشاره به مشکلات استان قم ادامه داد: قبل از آغاز سفر استانی گروهی را مأمور کردیم تا با حضور در این استان ضمن مشورت با مسؤولان و علما،‌ مشکلات استان را احصاء کنند.

رئیسی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام قم مانند فرودگاه این استان باید به سامان برسد تصریح کرد: برنامه‌ای را تدوین کرده‌ایم تا در زمان کوتاه پروژه‌های نیمه تمام این استان به سرانجام برسد.

موضوع مسکن استان قم، دیگر مسئله‌ای بود که رئیس جمهور به آن اشاره و تأکید کرد: حل معضل مسکن قم جزو برنامه‌های این سفر است و در نظر داریم از ظرفیت‌های این استان برای حل این مشکل استفاده کنیم. 

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه قم به لحاظ جغرافیایی با ۱۷ استان ارتباط دارد و باید به عنوان یک استان محوری نقش آفرینی کند گفت: باید با همت مدیران و جوانان استان کار قم پیگیری شود و به ظرفیت‌های مهم این استان که شامل معادن و صنایع و نیروی انسانی فعال و جوان است توجه ویژه شود.

بر اساس این گزارش: بازدید از پروژه‌های استان، دیدار با علما، نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان قم خواهد بود.

خاطرنشان می شود: در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آیت الله رئیسی را همراهی می‌کنند.