به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، برنامه تلویزیونی «به تو از دور سلام» با پخش زنده از شبکه دو در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از اذان ظهر و عصر  با سخنرانی حجج السلام والمسلمین سیدصادق میرشفیعی و محمد سعیدی آریا در حرم مطهر بانوی کرامت دنبال شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق میرشفیعی با بیان اینکه امروز از عاشورا هم مهم‌تر است، اظهار کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند مصیبت سقیفه که حق امیرالمؤمنین(ع) غصب شد، درب خانه اهل بیت(ع) را آتش زدند و حضرت محسن(ع) به شهادت رسید، بزرگتر، وحشتناک‌تر و تلخ‌تر از کربلا است.

وی با بیان اینکه در این روز بیش از عاشورا باید همت گماشت تا مظلومیت‌های حضرت زهرا سلام الله علیها آشکار شود، گفت: امام صادق علیه السلام در ادامه روایت فرمودند روز سقیفه ریشه عذاب این امت است زیرا اگر اجازه داده بودند که امیرالمؤمنین(ع) بر مسند خلافت بنشیند خدا اصلا روز عذاب را برای این امت خلق نمی‌کرد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها برای امیرالمؤمنین(ع) به منزله رکن و حامی بودند، افزود: در روایت است که پیامبر(ص) در روزهای پایانی عمر خود به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند به زودی دو رکن زندگی خود را از دست می‌دهی؛ وقتی پیامبر(ص) از دنیا رفتند حضرت فرمودند یک رکن من از دست رفت و وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها به شهادت رسیدند فرمودند رکن دوم من هم از دست رفت.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی آریا با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) استوانه دین بودند، گفت: در برخی موارد می‌بینیم که امیرالمؤمنین(ع) و حتی پیامبر(ص) و حسنین(ع) بر محور حضرت زهرا سلام الله علیها مطرح می‌شوند و یکی از القاب حضرت زهرا سلام الله علیها ام ابیها است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها سنگ صبوری بودند که تمام قد از امیرالمؤمنین(ع) دفاع کرده و تمام وجودشان را برای دفاع از ولایت گذاشتند، گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) تکوینا محور هستی هستند و تمام عالم وجود دور صدیقه طاهره می‌چرخد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: در حدیث قدسی داریم که اگر حضرت فاطمه سلام الله علیها نبودند عالم را خلق نمی‌کردیم بنابراین حضرت زهرا سلام الله علیها بهانه خلقت هستند و دشمنان هم می دانستند که امیرالمؤمنین(ع) را باید با از بین بردن حضرت فاطمه سلام الله علیها زمین زد.

وی با اشاره به لزوم معرفت نسبت به اهل بیت(ع) گفت: معرفت به اهل بیت(ع) یعنی اینکه بدانیم خدا آنها را برای هدایت مردم قرار داده و واجب الاطاعه هستند بنابراین به هر مقدار که معرفت ما بیشتر باشد خدا محبت اهل بیت(ع) را بیشتر در دل ما قرار می دهد.

سعیدی آریا مهمترین ویژگی حضرت زهرا سلام الله علیها را ارادت به امیرالمؤمنین(ع) نه به عنوان همسر بلکه به عنوان ولی خدا دانست و گفت: ما نیز از خدا می‌خواهیم که معرفت و محبت ولی خدا را بیشتر در دل ما قرار دهد و عملکرد ما هم بر اساس محبت ولایت باشد.