به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید میرهاشم حسینی طی سخنانی در مراسم شب میلاد امام سجاد علیه السلام در حرم بانوی کرامت گفت: امام معصوم همواره به فکر هدایت مردم بوده و اسباب هدایت انسان‌ها را به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم می کند.

وی اظهار داشت: انحطاط و فسادهایی که در دوره امامت امام سجاد علیه السلام در جامعه پدیدار شد بسیار عبرت آموز است چرا که در آن جامعه اکثریت مردم نسبت به خداوند دچار غفلت شده بودند اما با اقدامات بی نظیر امام سجاد علیه السلام زمینه و بستر هدایت گری فراهم شد.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: همچنین سقوط فکری و اعتقادی در جامعه زمان امام سجاد علیه السلام بسیار گسترش پیدا کرده بود و مردم اهل بیت(ع) و امام زمان خود را رها کرده بودند.

حسینی تاکید کرد: با اقدامات امام سجاد علیه السلام جریان مکتب اهل بیت(ع) و مکتب تشیع رشد و جوشش مجدد پیدا کرد و پیروان اهل بیت(ع) روز به روز بیشتر شدند.

وی یادآور شد: سقوط اخلاقی و فرهنگی نیز از دیگر فسادهای جامعه دوره امامت امام سجاد علیه السلام بود که به طرز عجیبی در متن عمومی جامعه گسترش پیدا کرده و به اوج خود رسیده بود و ازدواج های نامشروع، ترویج هنرهای مبتذل و…توسط افراد فاسد تبلیغ و ترویج می شد اما با اقدامات اصلاحی که توسط امام سجاد علیه السلام انجام شد، قلوب مردم جهت پذیرش ولایت و امامت آمادگی پیدا کرد.

وی در ادامه گفت: تبیین و تبلیغ ارزشهای دینی در قالب‌های مختلف و احیاء عاشورا و گسترش فرهنگ عاشورایی با مضامین و روش های مختلف از دیگر اقدامات فرهنگی امام سجاد علیه السلام در دوران امامت خودشان بود.

حسینی تاکید کرد: نورمکتب اهل بیت(ع) با اقدامات فرهنگی و تبیین عبودیت واقعی توسط امام سجاد علیه السلام در جامعه رنگ و بوی دیگری گرفت و بسترهای فرهنگی و دینی مجددا احیاء شدند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: خدمت فکری و فرهنگی، عقیدتی و اقتصادی به مردم در جامعه  و گسترش علوم و ادعیه ناب همانند صحیفه سجادیه از دیگر فعالیت های علمی و فرهنگی امام سجاد علیه السلام است.

وی در پایان گفت: تبیین روش زندگی سالم و صحیح و هدایت انسان‌ها به سوی عبودیت حقیقی و تبیین معارف ناب اسلامی ، تبیین حقوق اجتماعی و… توسط امام سجاد علیه السلام از اقدامات بسیار مهمی است که تا قیامت ماندگار است.