به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، منیت واژه ای که در مکاتب لیبرالیستی غرب کهکشانی است که بشر بر گرد آن در طواف است، در این کهکشان همه چیز در فرد و فردگرایی و منفعت افراد خلاصه می شود و این منافع افراد است که به حیات بشریت معنا می بخشید.

در این نظام فردیت و منافع افراد آنچنان مهم است که همه چیز به آن ختم می شود از نظام حقوقی گرفته تا جامعه شناسی و روانشناسی افراد در فردیت و منیت خلاصه می شود در این نظام حتی اگر فرد بخواهد خودکشی کند از آنجایی که خواسته فرد مهم است اختیار این کار را دارد.

برخلاف نظام های لیبرالی و مکاتب فلسفی غرب در نظام اسلامی مقدس ترین باشکوه و زیباترین واژه «مردمی بودن» است

اسلام با مردم گره خورده است حتی در داستان خلقت آدم و حوا و آن سجده کائنات در برابر حضرت آدم علیه السلام خداوند که قادر مطلق است و حیات همه از اوست براساس قاعده اختیار به دلیل ارزش های وجودی حضرت آدم علیه السلام و معرفی این ارزش های وجودی به مخلوقات؛ خداوند تمام کائنات را در سجده به آدم مختار گذاشت تا عیار مخلوقات از فرشته تا جن از انس و حیوان برمبنای این سجده سنجیده شود.

مختار گذاشتن مخلوقات در مهمترین آزمون عالم هستی حکایت از بنده نوازی و مردمی بودن خداوند متعال دارد.

خداوند ودود است بسیار مهربان، بسیار بنده نواز و مردم دار خداوندی که بنده نواز و مردم دار است جز مردمی بودن نمی توان از او انتظار دیگری داشت.

خداوند که خود بنده نواز است ۱۲۴ هزار پیامبری که برای هدایت مخلوقات فرستاده نیز مردمی و بنده نواز بودند.

بنده نوازی و مردمی داری خصلت همه انبیای الهی است و نماد بنده نوازی و مردم داری پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله حضرت محمد مصطفی است.

ارزشمندترین کار نزد خداوند کار مردمی است

پس از هجرت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله به شهر مدینه میان مسلمانان و مشرکان جنگ های زیادی انجام شد که این جنگ ها صرفاً نبرد جبهه حق و باطل نبود؛ بلکه در قالب این جنگ ها خداوند آداب نبرد بر اساس اسلام را نیز به مسلمانان آموخت یکی از جنگهای مشهور میان مسلمانان و مشرکان جنگ خندق است، این جنگ گذشته از اینکه نبوغ مسلمانان را در برابر دشمن به نمایش می گذارد نماد مردم داری و بهره مندی از مشورت مردم در اداره حکومت است، حضرت رسول صلوات الله علیه در این نبرد می توانستند به کمک خداوند تمامی امور لازم را برای پیروزی مسلمانان به کمک امدادهای غیبی فراهم کنند؛ اما از آنجایی که اسلام دین بنده نوازی و مردم داری است و ارزشمند ترین کار نزد خداوند کاری است که بر دوش مردم و مدیریت مردم انجام شود خداوند به پیامبر صلوات الله علیه دستور داد تا با مردم به شور و مشورت نشسته، بهترین روش‌ها را برای مقابله با دشمن انتخاب کرده و خود بستر انجام تصمیمات خود را فراهم کند

اینچنین شد که جنگ خندق با پیروزی مسلمانان به پایان رسید در اسلام برخلاف حکومت کسرا و قیصر و طاغوت های مصر مردم ارباب هستند، بنابر قول امیرالمومنین مردم صاحبان اصلی حکومت هستند و وظیفه حاکم اسلامی خدمت به مردم است حتی در حکومت امت امامت اسلامی با وجود اینکه خداوند امام معصوم را انتخاب میکند؛ اما اگر امام معصوم مقبولیت عمومی نداشته باشد خداوند هرگز حتی حکومت امام معصوم را بر مردم تحمیل نمی کند. خداوند در قرآن کریم در فصل های مختلف می فرماید ارزشمندترین کار این است که حتی خداوند دوست می دارد رزق و روزی بنده را به واسطه بنده دیگری به او عنایت کند.

بر همین اساس است که با وجود اینکه انبیای الهی و امامان معصوم قادر به انجام معجزه و امور خرق عادت بشر هستند هرگز به وسیله معجزه امور بشر را اداره نمی‌کنند و در اداره حکومت همواره بر مردم تکیه کرده و با مدیریت مردم زمینی پیشبرد امور را فراهم می کنند؛ حتی با وجود اینکه برنامه خداوند بر این است که صالحان حاکمان زمین شوند ولی از آنجایی که خداوند بسیار بنده نواز و مردم دار است تا مردم به این نتیجه نرسند که به آخرین ذخیره الهی نیاز دارند و نیازمند حکومت امام معصوم هستند ظهور انجام نمی‌شود و امر فرج زمانی محقق می شود که تمامی بشریت خود را نیازمند امام معصوم دانسته و برای حکومت امام معصوم بستر لازم را فراهم کنند و همین نگاه زیبای اسلام به امور موجب شده است که مردم سالاری دینی مهمترین رکن عصر امت امامت باشد.

«مدیریت مردمی و انقلابی؛ محور کرامت و عزت»

متاسفانه پس از انحراف اسلام از مسیر غدیر و سقیفه نشینی مسلمانان به مرور حاکمان طاغوتی در عصر بنی امیه و بنی عباس بر مردم مسلط شدند و حکومت اسلامی که قرار بود مردم سالاری دینی باشد و بر مبنای این مردم سالاری دینی یک تمدن نمونه و نوین ایجاد شود از صراط مستقیم خود منحرف شد و دوباره فرهنگ طاغوتی و نظام ارباب رعیتی بر جامعه حاکم شد تاریخ سوار بر موج زمان مسیر خود را پیمود تا اینکه در سال ۴۲ سید روح الله موسوی خمینی، امام خمینی امت های آزاده جهان دوباره داستان خلقت را به بشر یادآوری کرد. امام خمینی به مردم یادآوری کرد که ولی نعمت هستند نه نوکر؛ ارباب هستند نه رعیت

امام خمینی به مردم یادآوری کرد مهمترین رسالت حکومت اسلامی این است که خادم مردم باشد نه ارباب آن ها امام خمینی به مردم جهان یادآوری کرد خداوند که خالق عالمیان و قادر مطلق است بنده نواز است و خداوند که خالق انسان هاست هرگز با بردگی آنها موافق نیست؛ در حالی که انسان نسبت به خداوند وظیفه ای جز اطاعت ندارد؛ اما خداوند بسیار مهربان و بسیار مردم دوست است و چون مردم را دوست میدارد هرگز بردگی آنها را نمی پسندد؛ بر همین اساس در نظام اسلامی مهمترین رسالت حکومت مردم سالاری دینی و خدمت به مردم تا رسیدن به مقام سعادت دنیوی و اخروی است.

امام خمینی(ره) با مرام مردم داری و مردم نوازی انقلاب کرد و مدیریت مردمی مبارزه مردمی و ایثار مردمی محور انقلاب اسلامی ایران شد مردم در انقلاب اسلامی سال ۵۷ به جهانیان یادآوری کردند که مدیریت مردمی و انقلابی محور کرامت و عزت است و این انقلاب در حالی که وارد پنجمین دهه حیات خویش شده است به مدد رهبری حکیمانه امامین انقلاب همچنان مردمی و مردم محور مانده است و هنوز هم ملت ایران این فرموده امام انقلاب، امام خمینی را در خاطر دارند که مردم ولی نعمت هستند و رسالت دولت جز خدمت به مردم نیست.

مردمی بودن رکن پیروزی جبهه انقلاب در دوران دفاع مقدس

بانو مجتهده گل گیری با بیان اینکه مهمترین خصلت انقلاب اسلامی مردمی بودن و مردم داری آن است،گفت: در جهان انقلاب های زیادی بر دوش مردم به پیروزی رسیده است؛ اما این انقلاب ها به مرور زمان مردم را کنار زده و کنار گذاشته و به مرور ماهیت استکباری پیدا کرده اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران برخلاف سایر انقلاب ها همچنان ماهیت مردمی خود را حفظ کرده و مردمی بودن و مردم سالاری دینی مهم ترین رکن انقلاب است.

استاد برجسته حوزه علمیه خواهران با تاکید براینکه دشمن همواره سعی کرده است که میان انقلاب اسلامی و مردم فاصله ایجاد کند تا در بستر این فاصله بتواند انقلاب را نابود کند؛ اما زیرکی و هوشیاری امام خامنه ای و بصیرت مردم همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده است.

بانو مجتهده گل گیری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس زمانی که بنی صدر رئیس جمهور بود با وجود خیانت های بنی صدر، بصیرت و حضور در صحنه مردم موجب شد که صدام نتواند خاک ایران را تصرف کند.

این استاد حوزه علمیه خواهران موفقیت در دوران دفاع مقدس را مدیون حمایت های مردمی عنوان کرد، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم نه تنها در میدان جنگ به صورت داوطلبانه حاضر بودند و بسیج مردمی در حال دفاع از کشور بود بلکه مردم در صحنه پشتیبانی از رزمندگان در عرصه خدمات پزشکی و حمایت های پشت جبهه نیز حضور فعالی داشتند و حتی دولت را نیز به لحاظ مالی یاری می کردند

بانو مجتهده گل گیری یادآور شد: ارزشمند ترین کار کار مردمی است و در پنجمین دهه از انقلاب برای پیروزی در جنگ اقتصادی و فرهنگی لازم است مردم مانند دوران دفاع مقدس در صحنه حاضر باشند و همانطور که امام خامنه ای فرمودند باارزش ترین کار کار مردمی است و مردم باید بر محور جهاد پشتیبان انقلابی باشند که خود آن را خلق کرده و خون پدران و پدربزرگ های آنها برای حراست از این انقلاب بر زمین ریخته و مادران آنها برای حفظ این انقلاب خون دل ها خورده اند.

مدیریت کرونا حماسه گروه های جهادی مردمی بود

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی خوئینی با اشاره به اینکه حضور به موقع گروه های جهادی در صحنه موجب مدیریت بیماری کرونا شد، گفت: گروه های جهادی طلاب و مردم با حضور به موقع در صحنه ضمن کمک به کادر درمان در مراقبت از بیماران کرونایی با تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده دولت را در مدیریت کرونا یاری کردند.

وی افزود: دشمن تصور می‌کرد با گسترش کرونا در ایران انقلاب تضعیف شده و با وجود تحریم ها و نارضایتی مردم، انقلاب برای همیشه محبوبیت خود را از دست خواهد داد؛ در حالی که گروه های جهادی مردمی و طلاب با حضور به موقع حماسه آفریدند و در حالی که کشورهای پیشرفته با وجود اینکه تحریم نبودند و شرایط سختی مانند ایران نداشتند عمل‌کرد بسیار ضعیفی در مقابله با کرونا داشتند؛ در حالی که به مدد گروه های جهادی عملکرد ایران در مقابله با کرونا بی نظیر بود و دلیل خلق این حماسه بی نظیر مردمی بودن و حضور گروه های جهادی مردمی در صحنه بود.

وی یادآورشد: حضور گروه های جهادی مردمی در صحنه موجب عزت و کرامت ایران در بحران همه گیر کرونا بود و امروز جهانیان در مدیریت کرونا از تجربیات ایران در حال استفاده و بهره مندی هستند.

حرم های اهل بیت مردمی اداره می شوند/ فعالیت های آستان مقدس حضرت معصومه با حضور خدام افتخاری انجام می شود

خانم نادری، مسئول اداره رواق خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه بخشی از فعالیت های حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور خدام افتخاری اداره می شود، گفت: خدام افتخاری در مناسبت های ملی و مذهبی به صورت فوق العاده و کشیک های فوق العاده در استان مشغول خدمت رسانی به زائران آستان مقدس بانوی کرامت هستند.

وی با تاکید بر اینکه خادمان افتخاری در مناسبت های مختلف با هزینه شخصی هدیه های متبرکی و شکلات متبرکه تهیه کرده و میان زائران و مجاوران تقسیم می کنند، افزود: فعالیت های فرهنگی و معارفی آستان مقدس بانوی کرامت نیز با حضور خدام افتخاری انجام می شود.

نادری یادآور شد: افتخاری بودن و مردمی بودن مهم ترین شاخصه پیشبرد امور در استان مقدس بانوی کرامت است و رضایت زائران از اقدامات خادمان افتخاری نشان دهنده موفق بودن اقدامات مردم محور در عرصه های مختلف است.

فعالیت خودجوش و مردمی خادمان افتخاری آستان مقدس در خدمت‌رسانی به زائران

آقای خاوری از خادمان بخش کفشداری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه خادمان افتخاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در مناسبتهای ملی و مذهبی به صورت خودجوش و مردمی به صورت ویژه به زائران خدمت رسانی می کنند، گفت: خادمان افتخاری آستان مقدس بانوی کرامت در مناسبت های ملی و مذهبی مانند دهه کرامت با دادن شیرینی، شکلات، گل و آذین بندی محله ها و برپایی ایستگاه صلواتی سعی می کنند فضای مناسبی را در مناسبتهای ملی و مذهبی برای زائران فراهم کنند.

وی با بیان این که در مناسبتهای ملی و مذهبی شور خاصی در میان خادمان افتخاری حاکم است، تصریح کرد: همزمان با دهه کرامت خادمان افتخاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها چه خواهر و برادر سعی می کنند در ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها با آذین بندی شهر، راه اندازی ایستگاه صلواتی و پویش های مختلف دختران را با شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها آشنا کنند و با دادن عیدی سعی می کنند این روز را در خاطر و کام دختران شیرین کنند.

خاوری با تاکید بر اینکه حال هوای خادمان در دهه کرامت مانند امام رئوف امام رضایی می شود، یادآور شد: خادمان افتخاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در قالب گروه های خیریه خودجوش چه به صورت فرهنگی چه با اهدای جهیزیه، لوازم خانگی، اجرای برنامه های شاد سعی می کنند نه تنها فضای شهر قم بلکه فضای کشور را نیز شاد و بانشاط کنند؛ چرا که حضرت معصومه و امام رضا علیه السلام ولی نعمت مردم ایران هستند و مردم ایران رزق مادی و معنوی خود را از دستان با برکت این خواهر و برادر دریافت می کنند که موفقیت انقلاب در عرصه های مختلف نیز به دلیل همین روحیه جهادی و مردمی بودن ملت ایران در انجام کارهای مختلف است.

با ارزش کار کار جهادی مردمی است

رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای همواره بر این مطلب تاکید دارند که با ارزش ترین کار، کار جهادی مردمی است و همواره در سالهای مختلف با انتخاب عنوان برای سال بر حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف تاکید دارند؛ چراکه حضور مردم در حوادث طبیعی، پروژه های کلان ملی و حضور مردم در پروژه های عظیم فرهنگی همواره موجب موفقیت بی نظیر در کارها و رقم زدن حماسه های بی نظیر در دل تاریخ و ماندگاری کارها شده است؛ به همین دلیل است که امام خامنه ای در پنجمین دهه انقلاب بر مدیریت مردمی و انقلابی تاکید دارند و مدیریت مردمی و انقلابی را محور عزت و کرامت عنوان می‌کنند و نامگذاری هفتمین روز از دهه کرامت با این عنوان نیز گویای این مطلب است.