به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه تابستان فرصت خوبی برای مقابله با مظاهر فساد در شهر مقدس قم است، اظهار کرد: کارهای ایجابی ما باید بیش از کارهای سلبی باشد و بیشتر باید روی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی جوانان کار شود.

وی با بیان اینکه جوانانی که در پارک ها با وضعیت نامناسب حضور می‌یابند با کتاب و سخنرانی مشکلشان حل نمی شود، افزود: باید برای این دسته از افراد فکر تازه ای شود و قبل از امر به معروف و نهی از منکر این جوانان، ابتدا باید برای پر کردن اوقات فراغت و تفریحات سالم آنها فکری شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت هم افزایی دستگاه ها را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم دانست و گفت: اگر به صورت معمولی همکاری و تعاملی وجود دارد در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هم افزایی مضاعف باید صورت گیرد و همکاری‌ها تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌ای جدی است و باید برای این موضوع فکر و طرح‌ریزی کنید.

وی ادامه داد: اگر راهپیمایی انجام می شود و یا سرود سلام فرمانده خوانده می شود خود این کارها نباید هدف اصلی باشد بلکه باید از این بسترها استفاده شود و اهداف و آرمان‌های انقلاب و سبک زندگی اهل بیت(ع) به مردم آموزش داده شود.

 سعیدی با بیان اینکه اگر نگذاریم بچه ها بچگی کنند در بزرگسالی بچگی خواهند کرد، افزود: باید بگذاریم که جوانان جوانی کنند تا وقتی که بزرگ شدند مشکلی برای جامعه به وجود نیاورند ولی باید آنها را هدایت کرد و نگذاشت به انحراف کشیده شوند.