به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی طی سخنانی در جلسه اخلاق مدیریت که در پژوهشکده علامه‌طباطبایی در جمع مدیران آستان مقدس برگزار شد گفت: در بحث‌های مدیریتی یکی از مباحث بسیار مهم ، ارزشمند و کارساز، بحث مدیریت برخورد با نفس و برخورد با نیروهای تحت امر و ارباب رجوع است.

تولیت حرم بانوی کرامت اضافه کرد: کسانی که بر اخلاق خودشان مدیریت ندارند نمی‌توانند بر دیگران مدیریت داشته باشند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: اگر کسی درجه خطا و اشتباهاتش زیاد باشد معنایش این است که بر خودش مدیریت ندارد یا از این عمل اصولی عاجز است و یا اصلا معنای مدیریت را از نظر اسلامی قبول ندارد.

وی تاکید کرد: از منظر اسلام باید انسان در مرحله اول بر خودش مدیریت داشته باشد و سپس  در مرحله بعدی به سراغ دیگران برود.

آیت الله سعیدی در ادامه افزود: داشتن تقوا در مدیریت امر بسیار مهم و اصولی است که این مسئله دو عرصه مهم دارد که یکی در خلوتگاه و دیگری در عرصه بیرونی است.

وی افزود: عده ای در سبک مدیریتی خودشان اهمیتی نسبت به آبروی افراد نمی دهند بلکه فقط به دنبال امور مدیریتی کلاسیک هستند.

عضو مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: ادراک مدیریت نفس و رعایت تقوا آثار مثبتی دارد چرا که به انسان عظمت و شکوه می‌بخشد و انسان با داشتن تقوا می تواند شهامت، شجاعت، احساس بی نیازی از غیر خدا، احساس مسئولیت و تعهد، غیرت کاری، خوف مثبت از خداوند را کسب و درک کند.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: عاقبت به خیری و رضوان الهی در سایه خود مراقبتی و تقوا برای انسان حاصل می شود چرا که انسان در همه حال خود را در محضر الهی مشاهده می کند.

تولیت حرم بانوی کرامت یادآوردشد: در واقعه کربلا در میان اصحاب عاشورایی تقوا در اوج بود اما در مقابل در عده ای دیگر چیزی از تقوا باقی نمانده بود.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: طبق روایات کسی که در خلوت گناه می‌کند و اعتقادی به ناظر بودن خداوند ندارد در حقیقت به خداوند کفر ورزیده است.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: گاهی مواقع انسان به خاطر خود مراقبتی ممکن است دچار اذیت شود اما نهایت کار پیروزی و سربلندی در دنیا و آخرت است که نمونه آن داستان حضرت یوسف است که از زندان به عزیزی مصر رسید.