به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی طی سخنانی در جمع کارکنان و پرسنل حرم بانوی کرامت که در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد گفت: در داستان کربلا یکی از موضوعات مهم درس آموز، تقابل دو جبهه حق و باطل و صف‌بندی این دو جبهه در برابر همدیگر است.

تولیت حرم بانوی کرامت اضافه کرد: در واقعه کربلا جبهه حق و جبهه باطل در مقابل هم قرارگرفتند چرا که درهمه زمان‌ها این تقابل و رویارویی وجود داشته که حق و باطل در برابر هم موضع می‌گرفتند اما شدت و ضعف داشته است اما در کربلا شدت رویارویی در اوج بود به گونه ای که برای هیچکس تشخیص جبهه حق از جبهه باطل سخت و دشوار نبود.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: در بعضی از زمان‌های دیگر تشخیص جبهه حق و باطل مثل جنگ جمل و…کمی سخت بود چرا که یکطرف وجود مبارک حضرت‌علی علیه‌السلام و طرف مقابل همسر پیامبر و امثال طلحه و زبیر بودند که عده ای که امر برایشان مشتبه شده بود.

وی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی و انقلاب هم کسانی بودند که قبل، حین و بعد از انقلاب با امام رحمه‌الله‌علیه  بودند و جزو یاران و جزو افرادی بودند که در پیروزی انقلاب موثر بودند اما بعد از مدتی به خاطر مسائلی یک صف‌بندی درست شد و در مسیر خلاف انقلاب حرکت کردند.

آیت الله سعیدی در ادامه افزود: رویارویی «داعی‌الی‌الله» و «داعی‌الی‌النار» همیشه بوده و اما در کربلا در اوج بود و اصل و اساس این تقابل در این حادثه روی داد و این رویارویی تا ابد هم خواهد بود اما فقط جابه‌جایی نیروها در این صف‌بندی صورت می‌گیرد.

تولیت حرم بانوی کرامت یادآوردشد: خداوند خط حقیقی را در جبهه حق روشن و مصادیق این جبهه را معرفی نموده است.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: جداسازی و تشخیص داعی‌الی‌الله و داعی‌الی‌النار از درس‌های مهم واقعه عاشوراست که باید به درستی تبیین و درک شود.