به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در ششمین روز ماه محرم بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: حجت درون انسان که عقل نام دارد بالاترین سرمایه انسان بوده و در طول زندگی به اسباب مختلف به تعطیلی کشیده می شود اما در صورت اتصال انسان به اهل‌بیت(ع) موانع رشد عقل برداشته می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: در کلام اهل‌بیت(ع) دنیاطلبی مکرر نهی شده است و انسان نباید خود را به امور دنیوی مشغول سازد و این به معنای تنبلی و سستی نیست بلکه معنایش این است که انسان نباید خود را اسیر دنیا کند.

وی افزود: بازنشستگی از آموز‌های دنیای غرب است اما شریعت اسلام می‌گوید باید از گهواره  تا لحظه مرگ به دنبال تحصیل علم و دانش باشیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی در سن بالای صد سالگی تا لحظات آخر مرگ به دنبال کار علمی و مطالعات دینی  بودند.

مومنی تاکید کرد: قبر، خانه عمل انسان‌هاست چرا که در روی زمین انسان‌ها را با القاب و عناوین خطاب می‌کنند و این عناوین تماما در روی زمین و دنیا اعتبار دارد.