به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، برنامه‌های مدیریت معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها همزمان با ماه محرم اعلام شد.

این برنامه‌ها همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام با محوریت بخش‌های مختلف مدیریت معارف قرآن و عترت شامل اداره آموزش و مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت در حال برگزاری است و برخی همزمان با عاشورا و اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

برگزاری درس اخلاق آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس، ویژه مدیران و خدام افتخاری در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در سالن محراب و شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها از نخستین برنامه‌های مدیریت معارف قرآن و عترت آستان مقدس در ماه محرم بود.

برگزاری درس اخلاق با حضور حجت الاسلام شجاعی با موضوع «رسالت شیعیان در امتداد عاشورا» از دیگر برنامه‌های اداره آموزش آستان مقدس بانوی کرامت در ماه محرم برای خدام افتخاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها است که همزمان با روزهای یک‌شنبه از ساعت۱۷ الی۱۸در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار می شود.

مسابقه ملی «آیه‌های نور در مکتب امام حسین علیه السلام» ویژه برنامه‌ای است که مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) بامشارکت حوزه علمیه خواهران کشور برای سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود که در این مسابقه نوجوانان شرکت کننده با محوریت تفسیر سوره مبارکه فجر در قالب آزمون مجازی در پرتال مرکز قرآن و حدیث به سؤالات و پرسش های طرح شده پاسخ می‌دهند و کودکان شرکت کننده در این مسابقه نیز ۲۰ حدیث منتخب را ضبط کرده و فایل ضبط شده را در آیدی اعلام شده برای بررسی ارسال می‌کنند.

مسابقه ملی «آیه‌های نور در مکتب امام حسین علیه السلام» از عاشورا تا اربعین حسینی برگزار خواهد شد و تبلیغات مربوط به این مسابقه از طریق شبکه‌های سیما از جمله شبکه پویا برای کودکان و نوجوانان اطلاع رسانی خواهد شد.

محفل عزاداری نوجوانان «قاسمیون» با مشارکت واحد کودک و نوجوان و مرکز قرآن و حدیث با حضور فراگیران مرکز و اجرای مداحان و قاریان مرکز قرآن و حدیث در دهه اول محرم همه روزه از ساعت ۱۷الی ۱۹ در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس برگزار و در کنار محفل مداحی مباحث مرتبط با عاشورا و قیام امام حسین علیه‌السلام نیز برای کودکان و نوجوانان شرکت کننده در محفل از سوی استادان تبیین می شود.

مسابقه مداحی «حب الحسین» با محوریت مداحی و دکلمه خوانی ویژه کودکان ۸ الی ۱۸ ساله از دیگر برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث برای کودکان و نوجوانان در ماه محرم است که زمان برگزاری آن در ماه محرم متعاقباً از طریق سایت مرکز قرآن و حدیث اعلام خواهد شد.این مسابقه در سطح ملی به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد.

برگزاری پویش ملی « نذر تلاوت» از دیگر برنامه‌های قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه‌السلام در ماه محرم است که بر اساس آن، قاریان و حافظان قرآن کریم در هیئات و مساجد و تکایا به اجرای تلاوت مجلسی قرآن کریم با محوریت آیات حسین علیه‌السلام و آیاتی که بیانگر فضایل اهل بیت علیه‌السلام است می پردازند.

این پویش با هدف گسترش فرهنگ انس با قرآن در میان قشر کودک و نوجوان در حال برگزاری است و علاقه‌مندان از سراسر کشور با محوریت تکایا و هئیت های مذهبی و مساجد می‌توانند در این پویش شرکت کنند.