به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در سوگواره «احلی‌من‌العسل» که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: کلام حضرت قاسم علیه‌السلام نسبت به مقوله مرگ بسیار مهم است چرا که این نوجوان مرگ را شیرین‌تر از عسل می‌داند و این کلام وابسته به نوع تفکر و فهم این نوجوان از دین است.

تولیت حرم بانوی کرامت افزود: وقتی که انسان دین‌دار می شود درباره دین باید تلاش، فعالیت و جهاد کند چون دین‌داری هم دوستان و هم دشمنانی دارد.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: دوستان از دین‌داری انسان لذت می برند و تشویق می‌کنند به دین داری و دشمنان نیز از دین‌داری انسان‌ها متنفر هستند و تلاش می کنند انسان ها و نوجوانان دین‌مدار تربیت نشوند.

وی تاکید کرد: این مسئله منحصر به زمان خاصی نیست بلکه از ابتدا تا انتهای خلقت عده ای  با دین و دین‌داری مخالف و عده‌ای هم موافق هستند.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: در واقعه کربلا دو صف دین‌مدار و دین‌ستیز در مقابل همدیگر بودند که دین‌داران در صف سید‌الشهدا و دین‌ستیزان در صف یزیدیان قرار گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: تعداد دین‌مداران در واقعه کربلا کم و تعداد دین‌ستیزان زیاد بود  و طبیعتا در ظاهر، دین‌ستیزان پیروز شدند اما پیروزی نهایی برای دین‌مداران بود که در تاریخ ماندگار شدند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که از مرگ هراس دارند برای رهایی از مرگ از جبهه جنگ فرار می‌کنند اما اصحاب عاشورایی آن‌چنان مستحکم و استوار بودند که تا آخر ماندند که نمونه بارز این اصحاب وفادار حضرت قاسم علیه‌السلام بود.

تولیت حرم بانوی کرامت اضافه کرد: حضرت قاسم علیه‌السلام به اجبار به جبهه نیامده بود بلکه به انتخاب خودشان همراه سید‌الشهدا بودند و جمله نوارنی «احلی من العسل» را فرمودند که در تاریخ ماندگار شد.

امام جمعه قم در پایان با تشکر از والدین، مدیران و معلمان آموزش و پروش که نوجوانان عاشورایی را تربیت کرده اند گفت: شما نوجوانان به برکت نهضت سید‌الشهدا و برکت خون شهیدان دارای یک مکتبی هستید که ادامه دهنده راه حضرت قاسم علیه‌السلام است.