به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سعید اسدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: خادمان واحد تنظیف حرم مطهر بانوی کرامت در ۶ شیفت، به صورت ۲۴ ساعته مشغول نظافت، جاروکشی، جاروبرقی و غبار روبی درها، دیوارها و پنجره‌ها هستند.

وی با بیان اینکه خادمان نظافت حرم مطهر به دو بخش دست بالا و دست پایین تقسیم می‌شوند، افزود: تنظیف قسمت هایی از حرم مطهر که نیاز به استفاده از بالابر و چارپایه است مانند تنظیف آینه کاری ها، درب‌ها، دیوارهای بلند و موارد دیگر را خادمان تنظیف دست بالا و تنظیف قسمت‌های پایینی مانند کف شویی و جاروکشی توسط خادمان دست پایین انجام می‌شود که در مجموع ۶۰۰ خادم هستند.

رئیس اداره خدمات اماکن حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شست و شوی چادر و شست و شوی پتو، ملحفه و روبالشی برای زائرسرا با واحد تنظیف است، افزود: جمع آوری مهرهای شکسته و تهیه مهر جدید و امور جاکتابی‌ها و رسیدن به کتب قرآن و ادعیه توسط خادمان تنظیف انجام می شود.  

وی با بیان اینکه نظافت سرویس های بهداشتی حرم مطهر با خادمان شرکتی است گفت: ۸۴ نفر نیروی خدمات تنظیف مخصوص خدمات صحن ها و سرویس‌های بهداشتی هستند که سرویس‌های بهداشتی را هر روز سه مرتبه شست‌وشو و ضد عفونی می کنند.

اسدی با بیان اینکه شست و شوی صحن ها نیز هر روز توسط ماشین‌های کفشور انجام می شود، افزود: ضریح مطهر نیز هفته ای دو مرتبه شب ها نظافت می شود و تمامی شبستان ها و رواق های حرم مطهر شب‌ها توسط خادمان افتخاری جارو کشیده می شود.