به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دقایقی قبل از وقت نماز صبح صدای نیایش صبحگاهی در موکب آستان مقدس پخش و زائران برای وضو گرفتن و اقامه نماز جماعت صبح از خواب بیدار می‌شوند.

خادمان موکب نیز همان زمان در صفوف نماز جماعت حضور می‌یابند و بعد از آن در بخش‌های تخصصی خود خدمت‌رسانی به زائران را آغاز می‌کنند که این خدمت‌رسانی تا ساعات بامداد روز بعد ادامه دارد و به عبارتی بیشتر خدام موکب حرم طی ۲۴ ساعت حدود ۱۸ ساعت درحال خدمت به زائران هستند.

بخش‌های مختلف موکب از جمله کفاشی، تعمیر کیف و عینک، خیاطی، تعمیرات ویلچر، مراسم مذهبی، حسینیه کودک، ایستگاه صلواتی، رسانه، مهمانسرا، فناوری اطلاعات، خدمات فرهنگی خواهران، نانوایی، فنی مهندسی به صورت کامل فعال شده و جامع‌ترین خدمات به زائران ارائه می شود.

اسکان شبانه زائران به صورت مجزا برای بانوان و آقایان انجام می‌شود و خادمان موکب علاوه بر توزیع صبحانه، ناهار و شام توزیع میان وعده‌های مختلف را نیز در دستور کار قرار داده‌اند.

هر چند خادمان هر کدام برای انجام رسالت تخصصی خود به موکب آمده‌اند اما اگر جایی خلایی وجود داشته باشد به سرعت وارد میدان می‌شوند و اینجا باری بر زمین نمی‌ماند.