به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمود کریمخانی در گفت‌وگویی خبری با بیان اینکه موکب آستان مقدس برای رفع نیازهای مختلف زائران برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: هر چند امسال با توجه به آغاز زودهنگام پیاده‌روی اربعین، دو روز زودتر از موعد مقرر فعالیت موکب آستان قم آغاز شد اما به لطف خداوند متعال تا اربعین حسینی روند خدمت‌رسانی به زائران به شیوه مطلوب دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین آب مورد نیاز زائران وجود ندارد، گفت: روزانه ۱۶ هزار لیتر آب شرب با مصرف مختلف از جمله چایی و شربت در آشپزخانه و ایستگاه‌های صلواتی موکب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسئول کمیته پشتیبانی موکب آستان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه آب غیر شرب موکب علاوه بر حمام و سرویس بهداشتی در بخش شست‌وشوی لباس زائران و همچنین آشپزخانه نیز مصرف می‌شود، تصریح کرد: در مجموع روزانه نزدیک به ۱۰۰ هزار لیتر آب غیر شرب در موکب آستان مصرف می‌شود و با تلاش خادمان این حجم از آب بدون مشکل تامین می‌شود.

وی از تهیه ۲۴۰ هزار لیوان آب معدنی بسته بندی شده برای زائران اربعین حسینی یاد کرد و گفت: تا به امروز ۹۲۰ قالب یخ تهیه شده است تا آب و شربت خنک در اختیار زائران قرار گیرد.