به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سعید سیاهلویی در گفت‌وگویی خبری با اشاره به تلاش کمیته فناوری اطلاعات موکب آستان قم برای فراهم‌سازی بسترهای ارتباطی زائران اربعین اظهار کرد: امسال ۱۲ خط تلفن در موکب آستان مقدس مورد استفاده قرار گرفته که ۶ خط به بخش خواهران و ۶ خط به برادران اختصاص اختصاص یافته است و در مجموع روزانه سه هزار زائر با خانواده خود در ایران ارتباط برقرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال با مشارکت حشدالشعبی و ستاد اربعین اینترنت مورد نیاز موکب آستان بدون هزینه تامین شده است، مطرح کرد: دو گیگ بر ثانیه سرعت مجموع اینترنت‌های در اختیار موکب است که با استفاده از این سرعت، ظرفیت اتصال به اینترنت در هر ثانیه هزار و ۵۰۰ نفر است.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: دو نفر خادم رسمی آستان مقدس در این کمیته فعالیت دارند و ۱۰ نفر نیز برای پشتیبانی اینترنت موکب طی روزهای مختلف در موکب آستان حضور یافته‌اند.

وی عنوان کرد: ۱۰ روز قبل از برپایی موکب تیم پیشرو کمیته فناوری اطلاعات به عراق اعزام شده تا اینترنت مورد نیاز خدام پیشران را تامین کند و مقدمات سخت افزاری را فراهم سازد.