به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، هنوز هم صدای صوت قرآن سری بریده بر نیزه در تاریخ به گوش می‌رسد.

سری که با لب های بریده خویش اهالی کوفه و کاروان یزیدی شام را مورد پرسش قرار می دهد پرسشی که از مخاطب خویش که هنوز رگه هایی از انسانیت در او زنده است می پرسد «بِأَيِّ ذَنۢبٖ قُتِلَتۡ » به کدامین گناه چنین ظلمی بزرگ بر او و خاندان اهل بیت روا داشته شده است.

مگر این کوفیان نبودند که قریب به ۱۸ هزار نامه به سوی او روانه کردند و خبر از فراخی چشمه ها و میوه های دل پذیر باغ ها داده بودند، مگر این کوفیان نبودند که نوشته بودند ما فقط امامی چون شما را کم داریم و تمام اسباب زندگی مهیا است شما به سوی ما بیاید و ما دست بیعت به سوی شما دراز می‌کنیم؛ اما چه شد که خوش داشتند حرمت مهمان کربلا اما چه شد که کوفیان عهد فراموش کردند و امامی را که خود دعوت کرده بودند خارجی از دین خواندند، سرش را بریدند، اسب یر پیکرش تازاندند و هنوز که هنوز است در دل تاریخ صوت قرآن سری بریده به گوش می رسد که«بِأَيِّ ذَنۢبٖ قُتِلَتۡ».

این صوت قرآنی همچنان در طول تاریخ انسان های آزاده تاریخ را به خود می‌خواند از آنها کمک می خواهد که در برابر ظلم و ستم و به خاطر از میان رفتن انسانیت و ارزش های الهی بپاخیزند صوتی که از مردم در دل تاریخ می خواهد که اگر دین ندارند حداقل آزاده باشند.

اما امروز همزمان با ایام اربعین حسینی سال ۱۴۰۱ هجری شمسی باز حال هوای مشایه مشام تمام حسینیان را پرکرده است مگر می‌توانی حسینی باشی و دلت و جسمت در مشایه نباشد.

همیشه خادمان آستان مقدس فاطمی به خدمت رسانی در مشایه معروف بوده اند و سال هاست که عمود ۱۰۸۰ محل قرار خادمان فاطمی با عازمان سفر عظیم اربعین حسینی است اما این بار جنس و رنگ قرار خادمان فاطمی در اربعین حسینی متفاوت است.

امسال برای اولین بار خادمان قرآنی نوجوان مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت قصد کرده اند در مسیر مشایه روایت قرآنی قیام عاشورا را با صوت عراقی و حجازی به سبک مهدی فاطمه سلام الله علیها بازخوانی کنند.

این کاروان و گروه قرآنی متشکل از دو نوجوان حافظ کل قرآن کریم، دو نوجوان قاری قرآن کریم و یک مداح نوجوان به همراه دوتن از اساتید قرآنی در مسیر پیاده روی اربعین در مواکب مختلف اقدام به اجرای برنامه قرآنی و بازخوانی پیام‌های قرآنی قیام حسینی می کنند.

کاروان قرآنی فاطمی متشکل از هفت نوجوان قرآنی و قاریان کشور عراق بودکه این کاروان قرآنی در مسیر مشایه در مواکب مختلف بیش از ده ها برنامه قرآنی اجرا کرده است و از آنجایی که معمولا قاریان که در عراق دعوت می‌شوند بزرگسال هستند و نوجوان کمتر هستند به همین دلیل میزان تاثیر گذاری این گروه قرآنی نوجوان بر مخاطبان عراقی و زائران مشایه بسیار زیاد است و مخصوصاً تسلط کامل حافظان و قاریان نوجوان شگفتی موکب داران عراقی و زائران مشایه را دوچندان کرده بود به شکلی که موکب داران عراقی برای اجرای برنامه‌های منظم‌تر و بیشتر از گروه قرآنی در مناسبت‌های مختلف در کشور عراق دعوت کردند.

کاروان قرآنی نوجوانان فاطمی در ایام اربعین حسینی در موکب قرآنی شهید ابومهدی المهندس، موکب چند رسانه ای حشد الشعبی، ،موکب بین المللی نداء الاقصی، موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، موکب بانوان فاطمی و مواکب دیگر با اجرای برنامه قرآنی ابعاد قرآنی قیام عاشورا را بازخوانی کردند.

کاروان قرآنی نوجوانان فاطمی آستان مقدس بانوی کرامت همچنین در دهه آخر ماه صفر در استان مقدس بانوی کرامت و شهر قم نیز برنامه قرآنی اجرا خواهند کرد.

با توجه به آغاز ثبت نام مرکز قرآن و حدیث از نوجوانان قرآنی در رشته های معارفی و قرآنی و همچنین رشته مداحی و ثبت نام خواهران و برادران در گروه سنی مختلف علاقه مندان به ثبت نام در رشته های قرآنی و معارفی با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث می توانند در رشته های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث به آدرس https://qhkarimeh.ir ثبت نام کنند.

قرآن کلام خداوند عالمیان است این کلام در عین همراهی سیره رسول خدا و امامان معصوم مهم ترین سند زیست فاطمی و الهی است و انس انسان از کودکی با قرآن به نحوی که گوشت و خون انسان با این کلام الهی آمیخته شود اثرات قرآنی بسیار شگفت انگیزی بر زندگی انسان دارد.

خانواده ها با قرار دادن فرزندان خود در مسیر قرآن آنها را از حوادث و بلایای مختلف بیمه کرده و قرآن بهترین همراه و همنشین در زندگی آخرالزمان بشر امروز است» انس روزانه با قرآن زندگی انسان را در دنیا و اخرت بیمه کرده و عمل به آیات قرآن و سیره و کلام معصومین در زندگی انسان معجزه کرده و از انسان در دل تاریخ شخصیت های عظیم مانند امام خمینی رحمت الله و سربازان سربلندی مانند حاج قاسم سلیمانی می سازد حاج قاسمی که با سیره و مرام خود روایتگر کلام خداوند است و امثال کاروان قرآنی نوجوانان فاطمی با صوت حجازی و عراقی دلنشین قرآن را در مسیر مشایه طنین انداز کردند تا یادآور زیست و سبک زندگی قرآنی باشند به تمام انسان های پاک سرشت که اگر دین ندارند حداقل آزاده هستند.