پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها | مانند بانوی نمونه اسلام و سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خداوند ماموریت مهمی را بر عهده اش گذاشته بود؛ ماموریتی که در ادامه داستان قبر مخفی بود، ماموریتی که قرار بود در کنار پرسش قبر مخفی به این سوال پاسخ دهد که کدامین راه؛ راه شرق یا راه غرب، پاسخی که قرار بود در عصر سرعت و فناوری در هیاهوی زمین و زمان و سرگشتگی و حیرانی؛ انسان قرن بیست و یکم را به آرامش برساند.

ماموریتش آن چنان مهم است که پدر بزرگش امام صادق علیه السلام حتی قبل از تولد پدرش از این ماموریت خبر می دهد و مادر و پدرش برای تولد این دختر بیش از ۲۰ سال را انتظار کشیدند.

بانویی که در همان دوران کودکی چون عالم و دانشمندی وارسته در دامان دو امام معصوم تربیت شده و پرورش یافته بود و با اینکه خردسال بود با چنان دقتی پرسش های شیعیانی را که برای دیدار پدر بزرگوارش امام کاظم علیه السلام آمده بودند را پاسخ داد که امام کاظم علیه السلام با دیدن پاسخ ها یک جمله فرمود همان جمله ای که رسول خدا صلی الله علیه و آله بارها همانند آن را به دخترش سرور زنان عالم، فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمود بود این همان جمله مشهور بود «پدرش به فدایش باد».

معلمی بشریت با وجود عمر کوتاه

این دختر که امامی از ماموریتش خبر داده بود و امامی دیگر خود را فدایی این بانو می دانست کسی نیست جز فاطمه معصومه سلام الله علیها. بانویی که در کتاب بلاغات النساء به عنوان یکی از چهار زن بزرگ سخنور عصر و زمان خودش معرفی شده است، بانویی که هر چند مانند حضرت زهرا سلام الله علیها یگانه دختر نبی مکرم اسلام امام معصوم نبود ولی معصومانه زیست.

معصومه ای که فاطمه سرشت در دفاع از امام زمانش مانند مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها عمل کرد و در دفاع از جایگاه امام آنچنان دشمنان را آشفته کرد که با حمله به کاروانش و شهادت محارمش جان او را نیز مانند مادرش گرفتند و او را مظلومانه مجروح کردند تا بعد از ۱۷ روز در میان مردم قم به شهادت برسد؛ هر چند که حیات این بانو مانند مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها کوتاه بود ولی حیاتی بود با برکت و طیبه. حیاتی که قرار بود پس از شهادت مانند خورشید راه هزاران انسان را در عصر تاریکی روشن کند.

بانویی که راه درست بندگی و تعامل با امام معصوم و دفاع از ولایت و سیره اسلامی زنانگی در شریعت اسلام را به بانوان و دختران آموخت و به دختران یاد داد که می توان بدون ازدواج هم مادر بود، می توان بدون ازدواج هم مطهره زیست و می توان بدون ازدواج و دختر بودن در عمر کوتاه هم برای بشریت معلم بود.

آری، حضرت معصومه سلام الله علیها با هجرت تاریخ ساز و تمدن ساز خود به ایران برای دیدار برادر با رحلت شهادت گونه در شهر قم پایگاهی برای شیعه و تمامی مسلمانان منتظر در عصر غیبت ایجاد کرد، پایگاهی که در قرن بیست و یکم و در عصر سرعت و فناوری، مدینه ای فاضله است برای اهل ایمان. مدینه ای که امیرالمومنین علیه السلام شیطان را از آنجا دور کرده و عُمال شیطان را در این شهر کاری نیست.

شهری که مقر مریدان علی است تا یاوری باشند برای مهدی فاطمه عجل الله تعالی فرجه الشریف در عصر غیبت تا این شب طولانی غیبت را به صبح دلنشین ظهور گره بزنند.

حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در عصری که تمام مکاتب فکری جهان برای استثمار جهانی زنان، غایت فمینیست بودن را برانگیخته و انتخاب کرده اند، به دختران حیران قرن بیست و یکم گوشزد می‌کند که برای رستگاری باید با حجاب و حیای فاطمی در خیمه گاه ولایت امام معصوم بود.

مادری برای شهدای فاطمی/ حجاب فاطمی و زیست معصومانه، آرمان شهدای فاطمی

مرید امام معصوم بودن و یاری امام با تربیت نسل منتظر، از رسالت هایی است که فاطمه معصومه سلام الله علیها با سیره خود و به صورت عملی به زنان عالم یادآور می شود.

فاطمه معصومه سلام الله علیها به زنان عالم نشان می دهد که می توان معصوم نبود امام معصومانه زیست، می توان در عصری زیست که دشمنان به تمامه انسان را حصر کرده اند ولی بر محور ایمان می توان این حصارها را شکست و معلم بشری شد، می توان پاکدامن زیست و در پناه عفاف و پاکدامنی مادری شد برای شهدای فاطمی. شهدایی که در تمام ادوار تاریخی جز یک شعار و آرمان و هدف نداشته اند و آن شعار، آرمان و هدف جز حجاب، عفاف و پاکدامنی نیست.

حضرت معصومه سلام الله علیها به بانوان و دختران عالم در طول حیات کوتاه اما با برکت خود نشان دادند که اهمیت زندگی به طولانی بودن نیست بلکه به کیفیت زندگی است و می توان در دورانی کوتاه حیاتی طیبه و با برکت برای بشریت داشت.

حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به دختران عالم نشان دادند که در برابر فشار ظلم ها و زورگویان عالم باید جانانه در میدان ولایت ماند و از ولی خدا دفاع کرد چرا که رستگاری جز در دفاع از ولی خدا و حضور در خیمه گاه ولایت امام معصوم نیست.

مرد واره کردن زن هدف آرمان فمینیست

بانوی کریمه شهر قم به تمام دختران عالم نشان دادند که بر خلاف الگوی فمینیستی که به دنبال مرد واره کردن و برابری یکسان با مردان است و با مرده وار کردن زن در ابتدا با پوشش شبیه مردان می خواهد برای زنان عدالت و برابری را به ارمغان آورد، نشان دادند که زنانگی و تمدن ساز بودن به پوشش مردانه نیست، به عفت و حیا است؛ چرا که با عفت و حیا است که زن تمدن ساز شده و مانند فاطمه معصومه سلام الله علیها می تواند دختری باشد کم سن و سال ولی رسیده به مقام عصمت که عظمت شان او جز برای خدا مشخص نیست و می‌توان در پناه زیست معصومانه، حریمش حرمی باشد برای اهل علم.

حضرت معصومه سلام الله علیها به تمام دختران عالم نشان دادند که می توان با زیست معصومانه و عفیفانه حتی محل و مقبره دفنشان مدرسه ای باشد برای تربیت علما.

این بانو به زنان عالم نشان دادند و به دختران عالم با صدایی رسا در طول تاریخ یادآور شدند که حیات زن و زنانگی زن جز برای تمدن سازی نیست؛ چرا که زن مربی بشریت است و معلمی شغلی است بس با عظمت، همسان پیامبری پس زن به حکم تربیت پیامبر و معلم بشریت است و این معلمی جز در پناه حیا و عفت و زیست معصومانه و به دور از گناه معنا نمی شود و زمانی که زن معصوم شد و زیستش، زیست فاطمی شد معلم بشر و مربی بشر خواهد بود و تمدن ساز؛ چرا که رسالت زن تمدن سازی است نه هم آوازی با سازهای بیماران شهوتران.

حضرت معصومه سلام الله علیها با حیات و سیره و سلک زندگی خویش به تمام زنان عالم یادآوری کرده اند که با حضور در بیرق و خیمه گاه ولایت امام معصوم و نایبان ایشان، زن با تربیت نسل صالح و سالم مهم ترین مهره و عنصر تمدن ساز است.

حضرت معصومه سلام الله علیها با زیست فاطمی خود نشان دادند که زن منشاء انوار رحمانی است نه انفاس و انوار شیطانی و یادآور شدند که زن کلید تمدن سازی است نه اسباب بازی برای بازی در نظام هرزه نگاری و شیء شدگی تفکر منحط و شیطانی غربی.

فاطمه قاسمی