به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در سخنرانی قبل از ظهر روز رحلت شهادت گونه بانوی کرامت در حرم مطهر ایشان با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها مادر علم، تقوا و فضیلت بودند، اظهار کرد: ایشان یک شخصیت اکتسابی، عملی و رفتاری داشتند که می تواند الگوی همه انسان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در روایت داریم که مردم مانند معادن طلا و نقره هستند و با هم از نظر گوهر تفاوت دارند، گفت: خداوند در سوره مبارکه ابراهیم گوهر پاکان، خوبان و عرشیان را به شجره طیبه مثال زده است که آثار، برکات و ثمرات آنها همه گیر است و در مقابل هم نسبت به طینت‌های خبیث و دل‌های ناپاک هشدار داده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان های پاک از دهانشان کلمات پاک و انسان‌های خبیث از دهانشان کلمات ناپاک بیرون می آید، افزود: دشمنان با استفاده از ابزارهای خود دل‌های پاک برخی از جوانان ما را آلوده کردند و این دل‌های ناپاک در اغتشاشات نه تنها تخریب کردند، آتش زدند و آدم کشتند بلکه از دهانشان هم الفاظ ناپاک بیرون آمد و دامن برخی از دانشگاه‌ها را با الفاظ رکیک آلوده کردند.

وی با بیان اینکه کلمات طیبه ای که بر زبان جاری می شود نشانه دل‌های پاک است و افرادی که نفوس خبیثه دارند فحش و ناسزا و الفاظ نامناسب به زبان جاری می‌کنند، تصریح کرد: خداوند در قران افرادی که گوهر پاک دارد را به درخت پاکیزه‌ای مثال زده که ریشه دارد، در حال رشد است و دیگران از میوه‌ها و برکاتش استفاده می‌کنند.

صدیقی افراد دارای طینت پاک را دارای ریشه های محکم اعتقادی دانست و گفت: این افراد به سادگی ایمانشان را کنار نمی گذارند، دین فروشی نمی کنند و عفت، استقلال و شرفشان را از دست نمی دهند.

وی با بیان اینکه افراد با گوهر وجودی پاک مانند شجره طیبه هر روز جلوه جدیدی از بندگی خدا را دارند و به خدا نزدیک تر می شوند، گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از نمونه های شجره طیبه است که روز به روز در حال پیشرفت است و رو به آسمان بالا می رود.

استاد حوزه علمیه نشانه دیگر گوهر پاک و شجره طیبه بودن را خیر رساندن به دیگران دانست و گفت: انسان مؤمن در زمان حیاتش از دیگران دستگیری می کند، به فکر آسایش و آرامش همسایه است و زبانش به دیگران امید و آرامش می دهد و بعد از مرگش هم آثار و موقوفاتی از خود بر جای می گذارد که صدقه جاریه است و خیرش به مؤمنین می رسد.

وی با بیان اینکه گوهر وجودی حضرت معصومه سلام الله علیها با بقیه انسان ها فرق دارد، افزود: ایشان مهاجر الی الله بودند و قبل از شهادت برادرشان از مدینه مهاجرت کردند تا دلها را هدایت کنند و پیام دین، قرآن و ولایت را دیار به دیار برسانند و تابلو و راهنمای دین باشند.

صدیقی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها چشمه علم لدنی بودند و از جوار مضجع شریفشان حوزه های علمیه جوشید و همه جهانیان از ثمرات و برکات این علم بهره مند شدند، گفت: این که در این نظام و انقلاب برخی جوان ها به حجاب و عفت معترض می شوند به خاطر افساد و فریب دشمنان است.