مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی، از اساتید اخلاق حوزه علمیه خراسان، صبح روز گذشته یکشنبه ۲۲ آبان ماه، با حضور آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان، حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و اقشار مختلف مردم ولایتمدار مشهد مقدس در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این عالم انقلابی از فضایل معنوی بسیاری برخوردار بود که در دوران حیاتشان این فضایل پنهان ماند؛ حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، یک روحانی برجسته، دلسوز، مردمی، متعهد، انقلابی، اجتماعی و در میان مردم بود.

وی عنوان کرد: این عالم جلیل القدر با کسب فیض از بارگاه مقدس حضرت ثامن‌الائمه(ع) عمر پربرکت خود را صرف تبیین و ترویج آموزه‌های اسلام و معارف ائمه اطهار(ع) کرد و برکات و خدمات علمی فراوانی برای حوزه و مردم مشهد داشت.

مروی مطرح کرد: شاید خانه‌ای در مشهد نباشد که بیت شریف و منیع طباطبایی را نشناسد و حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی، بزرگ این بیت بود که درگذشت ایشان ثلمه‌ای برای جامعه روحانیت و حوزه علمیه مشهد است.

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی یک روحانی دلسوز، بی‌آلایش و مردم دار بود که از تمام خصوصیاتی که یک روحانی خادم دین و امام زمان(عج) باید داشته باشد، برخوردار بود.