به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام علی قاسمی در گفت و گویی در رابطه با انتشارات زائر اظهار کرد: انتشارات زائر قسمتی از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها است که وظیفه چاپ، نشر و توزیع آثار و منابع علمی و ترویجی بر اساس مصوبات شورای کتاب را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه نشر هنرمندانه معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام مهمترین هدف انتشارات زائر است، ادامه داد: هرگونه تألیف، تصنیف، ترجمه، تنظیم، تدوین، گردآوری، شرح یا تصحیح انتقادی مرتبط با موضوعات محوری مصوب در شورای کتاب آستان مقدس بانوی کرامت می تواند در انتشارات زائر به چاپ برسد.

مدیر مرکز آفرینش های هنری آستان مقدس بانوی کرامت گفت: ۷ موضوع مصوب شورای کتاب عبارت از انتظار و مهدویت، شخصیت‌شناسی، جایگاه علمی، معنوی و ولایی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، مسائل مربوط به حوزه زن و خانواده، تبیین اصول، مبانی، دستاوردها و رویش‌های انقلاب اسلامی و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، مقاومت و استکبارستیزی و نقد و پاسخگویی به شبهات مختلف و رایج اعتقادی به ویژه پنداره‌های نادرست وهابیت است.

وی تولید محتوا با اولویت تأمین نیازهای معرفتی زائران را از اولویت های شورای کتاب عنوان کرد و گفت: اهتمام ویژه و خاص به مخاطبان کودک، نوجوان و جوان در تولید آثار و اهتمام به تولید آثار فاخر مکتوب معارفی به زبان‌های زنده و پرمخاطب دنیا با توجه به جامعه آماری زائران غیرایرانی و گردشگران خارجی از دیگر اولویت های شورای کتاب آستان مقدس بانوی کرامت است.

قاسمی با بیان اینکه از جمله فعالیت های انتشارات زائر حمایت از تولید و چاپ آثار فاخر مکتوب و ارزیابی و باز تولید آثار مکتوب گذشته است، اظهار کرد: در زمینه تولید کتاب نیز تا کنون قرار داد تولید بیش از ۱۰ اثر در قالب های مختلف رمان، قصه های کوتاه، شعر، کتب تربیتی، خاطرات و زندگی نامه شهدا، سبک زندگی اهل بیت و موارد دیگر است.

وی ادامه داد: کتب انتشارات زائر در سراسر فروشگاه‌های کتاب کشور و به ویژه فروشگاه‌های زائر در آستان مقدس بانوی کرامت واقع در صحن‌های جوادالائمه علیه‌السلام، پیامبر اعظم(ص) و صاحب‌الزمان(عج) در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

قاسمی عنوان کرد: سایت انتشارات زائر به نشانی http://fatemibook.ir و همچنین صفحه اختصاصی این انتشارات در بستر ایتا به نشانی https://eitaa.com/fatemi_book برای دسترسی آسان عموم علاقه‌مندان به کتب انتشارات زائر ایجاد شده است.