به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، همایش «رسالت فاطمی» با هدف تجلیل از مبلغان، خدام و فعالان عرصه حجاب و عفاف شب گذشته در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد.

در این مراسم ۲۰۰ نفر از بانوان، خدام و مبلغان خواهر فعال در عرصه حجاب و عفاف حضور داشتند و از خدام واحد «حافظان حریم» در راستای انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر در عرصه حجاب و عفاف تقدیر شد.

مبلغان و خدام خواهر واحد «حافظان حریم» در آستان مقدس بانوی کرامت و در سطح شهر قم و مدارس استان به صورت چهره به چهره مشغول فعالیت تبلیغی در عرصه حجاب و عفاف هستند.

خانم الهی پور، استاد جامعه الزهرا سلام الله علیها در این مراسم با اشاره به جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان تنها بانویی که در میان معصومین علیه‌السلام حضور دارند، تصریح کرد: مقام عصمت و جایگاه تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها به شیوه ای است که این بانو نه تنها مربی اهل بیت علیه السلام بلکه راهبر و راهور اهل بیت علیه السلام نیز هستند.

وی با تاکید براینکه حضرت زهرا سلام الله علیها به هنگام تولد در برابر خداوند به سجده افتادند و به رسالت حضرت رسول صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام شهادت دادند، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها پس از شهادت به رسالت رسول خدا صلی الله علیه و آله و امامت امیر المومنین، امام علی علیه السلام، بانوان بهشتی( چهار بانوی بهشتی) را با نام مورد خطاب قرار دادند که این مطلب نشان می‌دهد حضرت زهرا سلام الله علیها شناخت کاملی از سیره و سبک زندگی چهار بانوی بهشتی دارند و همین شناخت و سبقت از این بانوان در مسیر بندگی خدا موجب افضلیت ایشان بر دیگران بانوان بهشتی شده است.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: شناخت کامل حضرت زهرا سلام الله علیها از سیره و روش انبیای گذشته، بانوان برگزیده بهشتی و حضرت رسول صلی الله علیه و آله موجب شده که رسول خدا صلی الله علیه و آله بارها در کلام خود این مطلب را مورد تأکید قرار دهند که تنها کسانی که شناخت کاملی از سیره و روش آخرین پیامبر الهی دارند؛ امیرالمومنین، امام علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها هستند.

الهی پور با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها یگانه راه رسیدن به خداوند هستند و سوره کوثر تنها سوره‌ای است در قرآن کریم که آیات آن یگانه، یکتا و بدون تکرار هستند، افزود: این امر نشان می‌دهد که تنها راه رستگاری تمسک به سیره حضرت زهرا سلام الله علیها است و به همین دلیل است که امام زمان(عج) می فرمایند« دختر رسول خدا صلی الله علیها الگوی شایسته ای برای ما هستند».

وی با اشاره به قبر مخفی حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت این بانوی جلیل القدر برای هدایت مردم در مسیر ولایت امام معصوم گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان دختری جوان در مسیر و سیره زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها را اسوه خویش قرار دادند و به مانند این بانو در راستای هدایت مردم در مسیر ولایت به شهادت رسیدند و بر همین اساس است که اهل بیت علیه‌السلام می‌فرمایند تا زمان ظهور که قبر حضرت زهرا سلام الله علیها از عموم مردم مخفی است مردم باید به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شوند؛ چرا که این بانو تربیت یافته مکتب فاطمی هستند و به بهترین شکل ممکن از حضرت زهرا سلام الله علیها تبعیت کردند.

استاد جامعه الزهرا با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی نیز با تأسی به سیره حضرت زهرا سلام الله علیها به پیروزی رسید، افزود: برای پیروزی و حفظ این انقلاب خون های زیادی بر زمین ریخته است.

الهی پور ادامه داد: شهدا با تأسی از حضرت زهرا سلام الله علیها برای دفاع از ولایت به میدان جهاد رفتند و در برهه‌ای از دوران دفاع مقدس کومله ها و منافقین که امروز خود را حامی زن ایرانی معرفی می‌کنند برای نابودی و تجزیه این کشور با حلب نه چاقو رزمندگان اسلام را مقابل پای نو عروسان خود گردن می زدند.

وی ادامه داد: شهدا در وصیت‌نامه های خود برای دفاع از ولایت و بقای انقلاب از بانوان ایرانی و دختران خود می‌خواهند که به مانند حضرت زهرا سلام الله علیها باشند که مهم‌ترین الگوی و شاخصه حضرت زهرا سلام الله علیها برای بانوان فاطمی حیا و عفت است ، حیا و عفتی که موجب می‌شود، بانوان همچون مردان در میدان دفاع از ولی خدا حاضر باشند؛ چرا که حجاب برای زن محدودیت نیست، بلکه مهم ترین ابزار برای حضور اجتماعی و بدون آسیب زن در جامعه است.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: جامعه امروز ما به بانوان فاطمی به زینب و معصومه نیاز دارند؛ بنابراین بانوان ما باید برای بستر سازی امر فرج و حفظ دستاورهای انقلاب مانند حضرت زینب و حضرت معصومه سلام الله علیهما زینب و معصومه شوند؛ زیرا جامعه ما به زینب و معصومه های فاطمی مرام و فاطمه سرشت که الگوی آن‌ها حضرت زهرا سلام الله علیها است نیازمند است.

وی خطاب به بانوان خادم یاداور شد: کسانی که در دوران زندگی خود خادم حرم های اهل بیت علیه‌السلام هستند در دوران پس از مرگ خویش نیز خادم اهل بیت علیه السلام خواهند بود؛ بنابراین بانوان فاطمی باید به عنوان خادمان آستان مقدس بانوی کرامت رسالت فاطمی خود را در جامعه به نحو احسن انجام داده و با خوش رویی و خوش اخلاقی مهم‌ترین آمران به معروف در عرصه حجاب و عفاف باشند؛ چرا که حجاب اجر ساخت تمدن‌های متعالی است؛ چرا که سرنوشت جوامع غربی که برهنگی زنان را انتخاب کرده‌اند به خوبی گویای این مطلب است که تمدن بدون حجاب برابر با جنگلی بدون قانون و متوحش است.

لازم به ذکر است، مولودی خوانی خانم خودکار و اهدای هدایایی به بیش از ۲۰ نفر از خدام واحد حافظان حریم پایان بخش این مراسم بود.