به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مدیران حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور ظهر امروز با حضور در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها، ضمن زیارت ضریح مطهر کریمه اهل بیت(س) از ضریح مطهر این حضرت غبار روبی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در این مراسم گفت: در شرایط کنونی که دشمن همه تلاش خود را می کند که روی دخترها تأثیر منفی داشته باشد تا از آنها ابزاری علیه خودشان و کشورشان بسازند، میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر فرصتی را ایجاد می کند و برکت حضور این بزرگواران است که می تواند کمک کند ما از این مشکلات عبور کنیم.

وی با اشاره به اتهام واهی نگاه درجه دو به دختران و زنان در جمهوری اسلامی ایران، گفت: اینکه در ایران روزی به عنوان روز دختر وجود دارد خط بطلانی بر همه این ادعاهای واهی می کشد و ظرفیت عظیمی را ایجاد می‌کند.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به شعار روز دختر امسال که «حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا» تعیین شده است، گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها تنها بانویی درمیان زنان اهل بیت است که ازدواج نکرده و به مقام شهادت رسیدند و لقب معصومه را از امام رضا علیه السلام دریافت کردند؛ امام صادق علیه السلام فرمودند به شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها تمام شیعیان وارد بهشت می شوند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای روز دختر ابراز کرد: انتظار ما این است که در سراسر کشور در این روز ویژه برنامه هایی را با شعار محوری این روز برگزار کنید و به فضای دخترانه کشور جهت دهی کنید.

احمدی گفت: یک پویش هم در دهه کرامت با عنوان «فدای دخترم فدای خواهرم» برگزار می شود که در بخش اول این پویش هر کدام از اعضای خانواده شاخصه های مثبت دخترهای خانواده خود را بیان می کنند و می گویند که به خاطر این ویژگی مثبت به دخترم یا خواهرم افتخار می کنم و فیلم آن را برای جشنواره ارسال کنند، بخش دوم این پویش برگزاری جشن های خانگی در روز دختر است و بخش سوم هم همخوانی سرودی است که در روز دختر پخش خواهد شد.

گفتنی است مدیران حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در پایان آیین غبار روبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت مهمان سفره کریمه اهل بیت (س) شدند.