به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری امشب بعد از نماز عشاء طی سخنانی که از صحن های مختلف حرم بانوی کرامت پخش شد، گفت: سه نگاه مختلف جاهلیت قدیم، جاهلیت مدرن و نگاه نورانی مکتب اسلام به جنس دختر و زن وجود دارد که باید به درستی به محتوای این سه نگاه دقت داشته باشیم.

وی افزود: جاهلیت قدیم دختر را مایه ننگ می دانستند و مادرانی که دختر به دنیا می آوردند توسط مرد خانه تحقیر می شدند و این ننگ را با زنده به گور کردن دختران نشان می دادند.

استاد حوزه علمیه افزود: جاهلیت مدرن در غرب بدتر از جاهلیت قدیم عمل می کند و به اسم دفاع از دختران و زنان کاری بدتر از زنده به گور کردن می کند.

ماندگاری تاکید کرد: در دنیای غرب دختران و زنان را مایه هوسرانی مردان هوس باز، واسطه فروش اجناس و کالاهای لوکس، وسیله تبلیغات و و اسطه بازاریابی اقتصادی، وسیله عیاشی و فساد جنسی و اجتماعی می کنند و متاسفانه بلایی که حتی در میان حیوانات بر سر حیوان ماده نمی آورند بر سر زنان می آورند.

وی افزود: نگاه برتر به زنان و دختران نگاه مکتب اسلام است که وظایف بسیار سنگینی را بر دوش والدین نهاده و نگاه مکتب اسلام نگاه تکریم آمیز به زن و دختر است.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: زمانیکه خداوند حضرت زهرا سلام الله علیها را به رسول خدا عطا نمود دستور خواندن نماز و قربانی کردن به شکرانه عطای دختر را صادر نمود.

وی افزود: عده ای از انسان ها دختران را آدم نمی دانند در حالیکه مکتب اسلام دختر را با ارزش می داند و نباید در جامعه اسلامی دختری مورد توهین و تحقیر قرار گیرد.

ماندگاری خاطرنشان کرد: طبق روایات پدر حق ندارد پسر را بر دختر ترجیح دهد و باید به تمام معنا دختر خود را تکریم نماید.

وی یادآور شد: مسئله ارث و نصف بودن ارث دختر نسبت به پسر یک مسئله فقهی و از باب فضیلت پسران نیست بلکه از باب مسئولیت اقتصادی پسران است.

وی افزود: طبق روایات دختر مایه برکت خانواده است و خداوند به خانه ای که دختر داشته باشد کمک خواهد کرد و محل زیارت ملائکه خواهد بود.

ماندگاری تاکید کرد: دختران در دین اسلام مایه رحمت الهی هستند و نباید برخوردهای قهر آمیز و تحقیرانه با دختران به اسم تادیب صورت گیرد.

وی خطاب به خانواده ها تذکر داد: والدین نباید به اسم آزادی فرزندان خود را در فضای مجازی آزاد گذارند و خوراک مسموم و فاسد فرهنگی و غیر دینی به فرزندان خود تحویل دهند.