به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مرحله نهایی مسابقات قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه های علمیه از روز جمعه، به مدت سه روز به میزبانی واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیها السلام با مشارکت واحد حضوری این مرکز دنبال شده است که در این مرحله، در بخش برادران، مسابقات با حضور چهار گروه داوری در عرصه حسن حفظ، تجوید، صوت و لحن و پشتیبانی فنی و سیستمی در روز جمعه، ۱۵ اسفند ماه با حضور ۹۷ حافظ برگزار شد.

در بخش خواهران نیز در این مرحله از مسابقات ۲۵۷ نفر شرکت دارند که این تعداد از میان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت کننده مراحل مقدماتی برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شده اند.

بر اساس این گزارش، در این مرحله از مسابقات ۱۵ نوجوان، ۹ کودک و ۲۳۳ خواهر جوان و بزرگسال حضور دارند که مرحله نهایی مسابقات حفظ در شش رشته حفظ کل، حفظ ۲۰جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰جزء حفظ ۵ جزء و یک جزء به رقابت می پردازند. پس از پایان مرحلۀ نهایی، از هر گروه پنج نفر به عنوان برگزیده در بخش خواهران طلبه و خانواده طلاب انتخاب خواهند شد.

داوری این مرحله از مسابقات در بخش بانوان، توسط ۶ گروه داوری، متشکل از یک داور حسن حفظ و وقف و ابتدا، یک داور تجوید، یک داور صوت و لحن و یک پشتیبان فنی در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه انجام می شود.

لازم به ذکر است، به دلیل حاکمیت شرایط کرونا و پیشگیری از گسترش این بیماری تمامی مراحل مسابقات قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه های علمیه با همکاری مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه السلام از طریق واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث به صورت مجازی ، صوتی و تصویری برگزار شد.