به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم حیدری مجد در محفل سخنرانی خواهران که همه روزه عصرها در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر برگزار می‌شود با اشاره به اینکه حسد در خصوص اموال شوهر برای زن پسندیده است، گفت: از حضرت رسول(ص) و حضرت امیر (ع) در نهج البلاغه روایت شده که زن باید نسبت به اموال و ناموس شوهر با خست و حسادت رفتار کرده و اجازه ندهد احدی به آن دست درازی کند.
وی افزود: تنها حسادتی که برای انسان پسندیده است همین نوع حسادت بوده و حسد در سایر عرصه ها مانند آتشی است که خرمن اعمال انسان را در یک چشم بر هم زدن نابود می کند.
تصریح کرد: حسد مانند یک سم مهلک است که در دراز مدت صاحب خود ر ا می‌کشد و فرد حسود هرگز از زندگی لذت نمی‌برد به همین علت امام علی (ع) به شدت حسادت را مورد مذمت قرار داده و شایسته نمی‌داند کسی که قلبش خانه و حرم خداست در دل خود حسد که از رذیلت های شیطانی است را جای دهد.
خانم حیدری مجد ادامه داد: راهکار درمان حسد، دعا برای کسی است که انسان نسبت به او حسادت کرده و برای اینکه بتوانیم این عادت ناپسند را از خود دور کنیم باید ابتدا با استغفار و دعا این کار را انجام دهیم.
وی افزود: انسان باید به دیگران کمک کند خصوصا کسانی که نسبت به آن‌ها حسادت می‌کند زیرا حسادت دارای آثار وضعی زیادی در زندگی انسان بوده و نه تنها خرمن اعمال انسان را نابود می‌کند بلکه در زندگی فرد نشاط و شادی را از او گرفته و او را افسرده می‌کند و از سوی دیگر انسان را مجبور می‌کند که برای درمان عقده حسادت خود آبروی دیگران را بریزد و به بدگویی و کینه توزی نسبت به طرف مقابل اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه دور کردن حسد از خود موجب می‌شود که قلب انسان به نور ایمان روشن شود، گفت: تا جایی که می‌توانیم باید از حسادت دوری کرده و مانند حضرت امیر(ع) مروت، اخلاص و رضایت حق تعالی را الگوی خود در کارها قرار دهیم.
همچنین خانم حیدری مجد با اشاره به احکام ارث زن در اسلام گفت: اگر مردی چند زن داشته باشد و از دنیا برود و فرزندی هم نداشت ارث او به میزان همان یک چهارم اموال میان همه زنان تقسیم شده و قبل از تقسیم ارث باید مهریه زن‌ها پرداخت شود.
وی افزود: اما اگر مردی فرزند داشت و از دنیا رفت ارث زن به نسبت یک هشتم تقسیم می‌شود.
خطیب محفل بانوان حرم مطهر اظهار کرد: اگر زنی از دنیا رفت و فرزند نداشت طبق آیات سوره نسا نیمی از دارایی او به شوهرش می‌رسد.
خانم حیدری مجد یادآور شد: همچنین اگر زنی فرزند داشته باشد و از دنیا برود شوهرش از اموال او یک چهارم را ارث می‌برد و مابقی اموال متعلق به فرزندان است.