به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر علوی در سخنرانی بعد از نمازظهر در شبستان امام خمینی حرم مطهربا عنوان شمریت و حریت، با بیان اینکه عزم باعث اتحاد علم وعمل می شود، تصریح کرد: کسی که اراده ندارد هیچگاه علم وعملش یکی نخواهد بود وعاملی که باعث گمراهی اهل کوفه در سال ۶۱ شد نیز نداشتن عزم واراده وپیروی از خواسته های دنیوی بود.
وی با ابراز اینکه عزم واراده میزان امتیاز انسان است وتفاوت درجات انسان به تفاوت درجات عزم او بستگی دارد، خاطرنشان کرد: عاملی که باعث شد یاران امام حسین(ع) با اینکه از نظر تعداد بسیار کمترازلشکردشمن بودند تا آخرین لحظه مقاومت کنند و تعداد فراوانی از لشکریزید را به هلاکت برسانند، عزم واراده آنها وداشتن اهداف بزرگ بود.
خطیب حرم مطهربا اشاره به اینکه واقعه کربلا امتحانی برای اهل کوفه بود که در آن پیروز نشدند، گفت: همه شیعیان در هر دوره ای در معرض امتحان قرار می گیرند وما که ادعای محبت اهل بیت(ع) را داریم باید با تقویت عزم واراده همواره پیرو امام خویش وهم راستا با اهداف ایشان باشیم.
وی از راههای تقویت اراده را توسل به اهل بیت(ع) و بهره گیری از معارف دینی عنوان کرد وگفت: داشتن اهداف بزرگ در زندگی وورزش کردن اراده انسان را تقویت و گوش کردن به موسیقی عزم اوراکاهش می دهد.
حجت الاسلام و المسلمین علوی حربن یزید ریاحی را مظهر عزم واراده خواند وگفت: حر چون در زندگی به دنبال رسیدن به هدف های بزرگ بود لذا خود را بین بهشت وجهنم دید ندای حق را لبیک گفت وبهشت را برگزید.