به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمود اکبری بین نماز مغرب و عشا شبستان امام خمینی حرم مطهر با بیان اینکه از ویژگی های امام حسین(ع) اربعین است که برای دیگر ائمه(ع) نقل نشده ، تصریح کرد: زیارت اربعین امام حسین(ع) از شعائر ونشانه هایی است که هویت مؤمن را ثابت می کند.
وی با بیان اینکه از وظایف شیعیان ، زیارت امامان معصوم(ع) است با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: از حقوقی که ما بر شیعیان داریم این است که به زیارت ما بیایند.
کارشناس احکام دینی با بیان اینکه بهترین شیوه زیارت اربعین ، همایش پیاده روی اربعین است، گفت: کسی که نمی تواند به زیارت قبر امام حسین(ع) برود می تواند با ایستادن بر بام خانه وگفتن « سلام الله علیک یا ابا عبدالله» از راه دور امام (ع) را زیارت کند.
وی با اشاره به روایتی ازامام صادق(ع) گفت: کسی که به قصد زیارت امام حسین(ع)  پیاده از منزل خارج شود به ازای هر قدمی که برمی دارد یکی از گناهانش محو وحسنه ای به جای آن نوشته می شود وچون به حرم برسد جز صالحین محسوب می شود و زمانی که زیارتش تمام شود از تمام گناهان پاک شده و باید برای آینده اش برنامه ریزی کند.