به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی با بیان این که در این گنجینه ناشرانی از کشورهای مختلف علاوه براین وجود دارد، گفت: قرآن هایی از ناشران آلمان، لبنان، پاکستان، هند، عراق و حجاز در این گنجینه وجود دارد.

وی به برخی از قرآن های با ویژگی های خاص در این گنجینه اشاره کرد و گفت: در این گنجینه قرآن هایی وجود دارد که مختوم به پایان آیه است و آنچه که به عثمان طه منتسب می شود، با وجود این قرآن ها در قرن های گذشته منتفی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی چند نمونه دیگر از قرآن های با ویژگی خاص را معرفی کرد و ابراز داشت: در یکی از این قرآن ها تمام سطور با الف شروع می شود و قرآن دیگری در این مجموعه وجود دارد که با هنرمندی کاتبان مسلمان در یازده سطر نگاشته شده و حروف آغاز سطر با هم تطابق دارند یعنی سطر اول با هر حرفی نگارش شده باشد، سطر یازدهم هم با همان حرف آغاز شده و سطر دوم با سط دهم یکسان آغاز شده است و فقط سطر ششم یکتاست.

مدیر فرهنگی هنری با اعلام آمادگی این مجموعه برای حضور محققان و پژوهشگران گفت:  این مجموعه در ساختمان کتابخانه جدید آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در صحن فاطمی حرم مطهر آماده ارائه خدمات به عموم علاقه مندان است.

وی تعدد و تکثر قرآن با کتابت های مختلف و چاپ های متفاوت در کشور ایران و سایر کشور های شیعی را جوابی به شبهه های گسترده و بی اساس نسبت به تحریف قرآن توسط شیعیان و تفاوت قرآن شیعیان و اهل تسنن عنوان کرد.