به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، کمال ثریا اردکانی با اعلام این خبر گفت: از جمله اقدامات زائران غیر ایرانی، میزبانی از گردشگران است که تعداد آنها در اردیبهشت ماه جاری، ۳۷۲۱ نفر است که در ۶۰۴ گروه در حرم بانوی کرامت حضور یافتند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۱۷ نشست برای گردشگران با حضور کاشناسان و زباندانان این اداره گفت: بیشترین آمار گردشگران در اردیبهشت ماه مربوط به آلمان با ۷۵۵ نفر، فرانسه ۶۹۳ نفر، هلند ۶۵۲ نفر و ایتالیا ۳۷۵ نفر می باشد.

رئیس اداره زائران غیر ایرانی آستان مقدس در باره زائران مراجعه کننده غیر ایرانی در اردیبهشت ماه گفت: بخش زائران مسلمان غیر ایرانی نیز در اردیبهشت ماه  پذیرای ۸۷۰۰ زائر از کشورهای عربی، آذری و اردوزبان بود که در ۱۲۰ کاروان به حرم شریف بانوی کرامت آمده بودند. برگزاری ۹۵ تور حرم شناسی و ۱۷۲ حلقه معرفت، از جمله فعالیت های این بخش می باشد.

وی مجموع آمار گردشگران و زائران در اردیبهشت ماه ۹۵ را ۱۲۴۲۱ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد تنها مربوط به کسانی است که از خدمات اداره زائران غیر ایرانی بهره برده اند در حالی که افراد زیادی از زائران مسلمان به حرم می آیند و در حرم مطهر بانوی کرامت به زیارت می پردازند.