محمدجواد جهانگیرزاده در گفتگو با ستاد خبری موکب آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این موکب اظهار داشت: در ماه‌های گذشته زمینی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع در محل عمود ۱۰۸۰ در مسیر نجف به کربلا خریداری شد.

وی گفت: در دیدارهایی که با بزرگان و مراجع و همچنین با تولیت‌های عتبه مقدسه در عراق داشته‌ایم آن‌ها بر حضور آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام در مسیر نجف به کربلا در اربعین حسینی تأکید داشتند و به همین دلیل برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گرفت.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام ابراز داشت: از یک ماه گذشته مقدمات برپایی موکب حرم انجام شد و از ۲۴ آبان به صورت رسمی خدمات موکب حضرت معصومه در عمود ۱۰۸۰ آغاز شد.

وی با بیان اینکه در شبانه روز ۳ هزار نفر در محل موکب آستان مقدس حضرت معصومه اسکان پیدا می‌کنند افزود: بخش ورودی موکب برای اسکان آقایان و بخش انتهایی موکب برای خانم‌ها اختصاص دارد.

رئیس ستاد موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ادامه داد: پیش بینی شده که در طی این مدت ۱۰۰ هزار نفر در سه وعده غذایی پذیرایی شوند.

جهانگیرزاده بیان داشت: خدماتی که در موکب حضرت معصومه علیهاالسلام صورت می‌گیرد؛ تعمیر ویلچر، کوله و کفش است که بسیار مورد نیاز زائران است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام عنوان کرد: برای اولین بار به همت اتحادیه صنف سوهان و حلوایی‌های استان قم سوغات قم که همان سوهان است در محل موکب تهیه و در بین زائران توزیع می‌شود که مورد استقبال زائران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان قم نیز در موکب حضرت معصومه علیهاالسلام مستقر است، افزود: بیش از ۸۰ قلم دارو در داروخانه موکب وجود دارد و پزشکان متخصص نیز حضور دارند.

وی بیان داشت: لباس زائران اربعین نیز توسط ماشین‌های لباس‌شویی که در ۴ کانکس قرار دارد؛ شستشو و در کمترین زمان ممکن تحویل می‌شود.

جهانگیرزاده اضافه کرد: خدمات فرهنگی از جمله پاسخ به پرسش‌های مذهبی و دینی با حضور مبلغان و غرفه‌هایی برای کودکان و نوجوانان در موکب حضرت معصومه علیهاالسلام ارائه می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که مشکلات و نارسایی‌های موجود موکب در حال احصا است و امیدواریم سال‌های آینده کیفیت و کمیت خدمات برای زائران افزایش یابد.