کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بسیاری از بانوان به کمبود آهن مبتلا بوده و علل بسیاری از بیماری های زنان کمبود آهن است، گفت: مصرف چای مهم ترین علت دفع آهن از بدن است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم دکتر شریف با بیان اینکه تنوع مصرف میوه ها در جامعه امروز بسیار  خوب بوده و مردم تقریبا به بیشتر میوه ها دسترسی دارند، گفت: با این وجود کمبود آهن یکی از مهم ترین علل بروز بیماری در جامعه به خصوص در میان زنان و دختران نوجوان است.

وی افزود: با وجود اینکه میوه های سرخ رنگ مانند سیب  سرشار از آهن هستند و مصرف این میوه ها در جامعه زیاد است باز شاهد کمبود آهن در میان زنان هستیم.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه دلیل این کمبود آهن در بدن زنان به غیر از عادت های زنانه مصرف چای است، گفت: مصرف زیاد چای روند جذب آهن را در بدن متوقف کرده و با وجود اینکه فرد مواد دارای آهن مصرف می کند ولی به دلیل خوردن چای امکان جذب آهن برای بدن از دست می رود و در نتیجه آهن دریافتی به صورت مستقیم از بدن دفع می شود.

خانم شریف با اشاره به اینکه انسان قبل از مصرف و بعد از مصرف میوه و مواد دارای ویتامین باید از خوردن چای خود داری کند، افزود: اگر می خواهیم آهن موجود در مواد مختلف جذب بدن شود باید حداقل در فاصله زمانی کوتاه از مصرف  چای با مواد دارای ویتامین خودداری کنیم و حداقل باید بعد از گذشت یک تا دوساعت چای را مصرف کنیم.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم بدن سالمی داشته باشیم و بدن ما قادر به دریافت ویتامین های مختلف باشد باید مصرف چای را کنار گذاشته و از دمنوش های گیاهی که دارای خواص درمانی هستند استفاده کینم.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها یادآور شد: مصرف دم نوش گل سرخ و دمنوش هایی از این قیبل ضمن کمک به افزایش جذب ویتامین ها در بدن می تواند به آرامش روح و روان انسان نیز کمک کند.

انتهای پیام/۱۱۲