تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: مردم هستند که خطرات و تهدیدها علیه نظام را دفع می کنند؛ بنابراین، باید حضور مردم را در مسیر اهداف عالی نظام اسلامی قرار داد.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از فرماندهان نواحی و استادیاران شجره طیبه صالحین قم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به اهمیت مشارکت و حضور مردم در صحنه های مختلف جامعه گفت: مردم عنصری اصلی در هر حرکت مثبت و حتی منفی در جامعه هستند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این عرصه مشاهده می شود که این نامزدها، تبلیغات زیادی برای همراه ساختن و مشارکت دادن مردم در صحنه انتخابات انجام می دهند، چراکه مردم هستند که خطرات و تهدیدها علیه نظام را دفع می کنند و در طرف مقابل، حضور مردم هم می تواند آسیبی اساسی را علیه نظام رقم بزنند. بنابراین، باید حضور مردم را در مسیر اهداف عالی نظام اسلامی قرار داد.
وی عدم حضور و همراهی مردم در زمان ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) را عاملی برای خانه نشینی و ظلم به خاندان پاک ایشان عنوان کرد و ادامه داد: برای حضور مردم در صحنه، باید به اصولی پایبند بود که بر گرفته از موازین دین اسلام و آموزه های اهل بیت(ع) باشد، در غیر این صورت نمی توان شاهد حضور مثبتی از مردم بود.
آیت الله سعیدی با بیان این که استکبار و مخالفان آموزه های الهی، برای اهداف خود، دست به هر کار اشتباهی می زنند، گفت: طاغوتیانی چون فرعون، برای این که بر مردم حکومت داشته باشد، مردم را تحقیر می کرد، مزاحمان خود را نابود می نمود، زنان را به اسارت می گرفت و دارایی های مردم را هر گونه که دوست داشت، هزینه می کرد که نمونه آن، ساخت اهرام مصر است؛ متأسفانه امروز نیز شاهدیم برخی افراد در جریانات تبلیغاتی خود، در چنین مسیری قرار گرفته اند.
وی افزود: برخی مسئولان ما در کشور به این رویکرد فرعونی روی آورده اند و برای جذب آراء مردم، تغییرات مقطعی انجام می دهند، برخی زنان با پوشش نامناسب را با عنوان “آزادی” در تبلیغات خود جمع می کنند و هر اقدامی انجام می دهند تا آراء خاکستری را به صحنه آورده و رأی بیشتری به دست آورند.
امام جمعه قم عوام فریبی را کاری خارج از مسیر قرآن برای جذب مردم عنوان کرد و گفت: برخی افراد حتی از طریق جن گیری و خرافه تلاش می کنند که مردم را جذب کنند؛ البته افرادی هم هستندکه در تبلیغات متین حاضر می شوند، هرچند ممکن است اشتباهاتی را هم در این مسیر مرتکب شوند.
وی با بیان این که در جریان تبلیغات، نباید به موفقیت های مقطعی، موسمی و سوری توجه کرد، گفت: دشمنان و مستکبران، برای این که به موفقیتی برسند، سری از اسرای نظام خود را فاش می کنند یا با عده ای زد و بند می کنند؛ اگر بنا بود اهل بیت چنین رویکردی را در پیش بگیرند، اوضاع به گونه ای دیگر می شد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید وعده هایی که می دهند بر اساس منطق باشد و ما هم این مسیر درست طرفداری کنیم و در مسیر درست حرکت کنیم.
وی در ادامه به اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام اشاره کرد و گفت: ایشان، کسی بود که امام حسین علیه السلام وی را خَلقاً، خُلقاً و منطقاً شبیه ترین افراد به پیامبر معرفی کردند که در واقعه عاشورا مسئولیت هایی را در سپاه اباعبدالله الحسین علیه السلام بر عهده داشتند. وجود مبارک این جوان اهل بیت، الگویی در پیش روی ما قرار می دهد که خود را در مسیر سیره نبوی قرار دهیم.
آیت الله سعیدی با بیان این که وجود مبارک پیامبر اختصاصاتی داشتند که مختص خودشان بوده، خاطرنشان کرد: همه انسان ها می توانند به اندازه توان خود از این اسوه حسنه، الگو گیری کرده و زندگی خود را در آن مسیر قرار دهند.
وی جوانی را مهم ترین دوران زندگی انسان ها عنوان کرد و گفت: قلب جوانان، آماده پذیرش معارف الهی است، بنابراین باید توجه ویژه ای به آنها نمود، چراکه در غیر این صورت، ممکن است دیگران به سراغ آنها بیایند و از این روحیه برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کنند؛ کاری که منافقین در زمان انقلاب از آن بهره بردند و امروز نیز داعش به وسیله جوانان اعمال شوم خود را پیش می برد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کارهای دینی بزرگ در جامعه انجام دهیم، باید به سراغ جوانان برویم؛ البته باید پیش از آن، خودرا اصلاح کرده باشیم که جوانان در مواجهه با گفتار و رفتار ما دچار دوگانگی نشوند.
انتهای پیام// ۱۱۱