به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار خادمان جانباز آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به ویژگی‌های حضرت عباس علیه‌السلام اظهار داشت: هنگامی‌که حضرت ابوالفضل علیه‌السلام متولد شدند ایشان را برای نام‌گذاری خدمت امیرالمؤمنین(ع) بردند، حضرت باوجود داشتن علم غیب و اطلاع از آینده نام عباس را برای ایشان انتخاب کردند.

وی به معنای نام عباس اشاره کرد و افزود: عباس به معنای شیر بیشه و کسی است که در برابر دشمن قدرتمندانه می‌ایستد؛ قمر بنی‌هاشم همانند سکه‌ای بود که در یک روی آن قدرت و اطاعت از ولایت‌فقیه و در طرف دیگر آن اقتدار و ایستادگی در برابر دشمن قابل مشاهده بود.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برخی دیگر از ویژگی‌های حضرت عباس علیه‌السلام را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: گوش‌به‌فرمان امام خود بودن، گوش ندادن به یاوه‌گویی‌های حاکمان ظالم آن زمان و ایستادگی مقابل آنان ازجمله ویژگی‌های مهم و بارز قمر بنی‌هاشم(ع) بوده است.

وی تصریح کرد: هنگامی‌که سپاهیان یزید امان‌نامه را به حضرت عباس علیه‌السلام رساندند، ایشان با مشاهده امان‌نامه بسیار متأثر شدند؛ گاهی در انقلاب ایران نیز چنین اتفاقاتی رقم می‌خورد چراکه برخی می‌خواهند میان ولایت‌فقیه، مسئولان و مردم فاصله بیاندازند.

آیت‌الله سعیدی بابیان اینکه دشمنان برای سواستفاده از توان گروه‌های تکفیری از رویکرد تغییر باورهای دینی استفاده کردند، خاطرنشان کرد: اگر مشاهده می‌کنیم که گروه‌های تکفیری در برابر مسلمانان می‌ایستند و آنان را به شهادت می‌رسانند، به علت این است که اربابان آنان و کشورهای استکباری از راه دین آنان را فریب داده‌اند تا این‌کارهای ناشایست را انجام دهند.

گفتنی است، در این دیدار با اهدا هدایایی از خادمان جانباز آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها تجلیل شد.(p1)