به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حضرت آیت‌الله نجم الدین طبسی در دومین روز از برنامه زمزم معرفت که به مناسبت سالروز ورود بانوی کرامت به شهر مقدس می‌باشد، در شبستان امام خمینی(ره) گفت: کرامات و عنایات این بانوی بزرگوار در کتب مختلف به رشته تحریر درآمده است و علمای بزرگی که از کرامات خاصه این بانوی کرامت بهره‌مند شده‌اند آن‌ها را نقل کرده‌اندY لذا عنایات این بانو به ساکنان این شهر و زائرین بسیار زیاد بوده است و احدی در درگاه کریمه اهل‌بیت(ع) دست‌خالی برنگشته است.

وی افزود: برکات و آثار بانوی کرامت قابل‌شمارش نیست و باید مردم ایران و مخصوصاً اهالی شهر قم قدردان چنین نعمت بزرگی باشند، سالروز ورودش را جشن بگیرند و از الطافش بهره‌مند شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فرهنگ زیارت اماکن مقدسه و مشاهد مشرفه و امام زادگان اختصاص به تشیع ندارد و همه مسلمین دارای چنین فرهنگی هستند الا وهابیت ملعون که نسبت به اهل‌بیت(ع) کینه‌دارند و مانع از زیارت می‌شوند. نبی گرامی اسلام همیشه تأکید بر زیارت قبر حضرت حمزه داشتند؛ این فرهنگ زیارت ریشه روایی دارد و از لسان اهل‌بیت(ع) واردشده است.

آیت‌الله نجم الدین طبسی در ادامه تأکید کرد: بهشت هشت درب دارد و سه درب آن از شهر مقدس قم باز می‌شود و لذا زمینه شفاعت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و زمینه ورود به بهشت توسط زیارات، توسل و محبت به این بانوی بزرگوار برای زائرینش فراهم است.

وی اضافه کرد: بر اساس فرموده امام رضا علیه‌السلام، هر کس خواهرش حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند و عارف به حقش باشد بهشت بر او واجب می‌شود.

کارشناس معارفی حرم بانوی کرامت یادآور شد: مقام و منزلت شهر قم و اهالی این شهر نیز به‌طور متعدد در روایات آمده است و اندیشه اهل قم و فکر و فرهنگ اهالی این شهر از سال ۸۳ هجری به‌طور رسمی مذهب تشییع بوده و ولایتمدارانی برجسته بودند.