به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، علی افتخاری طی گفت‌وگویی با اشاره به استقرار ۱۰ موکب ایرانی و عراقی در صحن امام جواد علیه‌السلام و اطراف این صحن اظهار کرد: برخی از این مواکب از جمعه ۲۳ آذرماه فعالیت خود را در راستای میزبانی و پذیرایی از زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت آغاز کردند.
وی اضافه کرد: موکب‌های امام حسن مجتبی علیه‌السلام، رابط خدام‌الحسین علیه‌السلام و رزمندگان کرج نورالشهداء در نزدیکی درب ۲۴، موکب‌های انصارالله الاخیار و مسلم ابن‌عقیل علیه‌السلام در نزدیکی درب ۲۳، موکب راهب بنی هاشم علیه‌السلام در درب ۲۱، موکب حضرت معصومه علیهاالسلام در امانتداری ۱۲، موکب خدام‌المعصومه علیهاالسلام در نزدیکی انبار لیوان، موکب الحوراء زینب سلام الله علیها در جلوی محراب و موکب رسول اعظم(ص) در نزدیکی درب ۱۹ فعالیت داشتند.
رئیس اداره خدمات زائر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از فعالیت ۳۸ موکب ایرانی و عراقی به مناسبت رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت در اطراف حرم مطهر و عوارضی قم تهران یاد کرد و گفت: فقط ۱۰ موکب صحن جوادالائمه(ع) طی یک هفته با استفاده از ۲۰۰ خادم افتخاری خود از ۳۶۵ هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر پذیرایی کردند.
وی خاطرنشان کرد: به همت مواکب مردمی ۸۸ هزار و ۴۰۰ صبحانه، ۷۱ هزار و ۳۰۰ میان وعده صبح، ۱۲ هزار و ۷۶۰ ناهار، ۷۰ هزار و ۲۰۰ میان وعده عصر و ۱۲۲ هزار شام در صحن جوادالائمه(ع) و محیط پیرامون آن توزیع شده است.
افتخاری با بیان اینکه بیشتر مواکب صحن جوادالائمه(ع) را عراقی‌ها به ویژه مردم بصره به خود اختصاص داده بودند، مطرح کرد: به برکت اربعین حسینی تعامل مطلوبی میان مواکب ایرانی و عراقی برقرار شده که در سالروز رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت یکی از جلوه‌های این تعامل به نمایش گذاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه برای استقرار مواکب عراقی و ایرانی در اطراف حرم مطهر، طی ماه‌های اخیر تلاش‌های مختلفی دنبال شده است، تصریح کرد: آمار دقیقی از مواکبی که خارج از صحن جوادالائمه اطهار(ع) و در دیگر نقاط پیرامونی حرم مطهر فعالیت داشتند، به ما نرسیده است اما آن مواکب نیز طی این ایام به صورت قابل توجه به زائران و مجاوران ارائه خدمت داشته‌اند.