به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ در این نشست که در دفتر کتابخانه آستان مقدس برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین احمدی، درباره خدمت رسانی به پژوهشگران و ارائه خدمات هرچه بیشتر در این عرصه سخن گفت.
معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) توجه به نیازهای پژوهشگران را لازمه خدمت رسانی درست در کتابخانه ها دانست و گفت: هرچه خدمت رسانی کتابخانه ها به پژوهشگران و بها دادن به اهمیت کارهای علمی بیشتر باشد، شاهد توفیقات ارزشمندی در این عرصه خواهیم بود.
وی به برخی خدمات جدید کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اشاره کرد و گفت: فعالیت در عرصه مجازی و قرار دادن گسترش خدمات کتابخانه دیجیتالی از رویکردهای اصلی ماست. یکی از مهم ترین کتابخانه های دیجیتالی که در آینده به بهره بهره برداری خواهد رسید، کتابخانه دیجیتال حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاست.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی افزود: شایسته است که کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در این عرصه مرجع کامل آثار پیرامون شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برای تمامی پژوهشگران و علاقه مندان باشد.
وی فعال کردن کتابخانه زیارت را دومین کتابخانه دیجتیال آستان مقدس عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، کتابخانه دیجیتالی آثار منتشره از سوی انتشارات آستان مقدس نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون فرهنگی آستان مقدس ادامه داد: انتشارات آستان مقدس بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب را منتشر ساخته که نسخه دیجیتال این ها در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. البته در کنار این کتاب ها، نشریات، بروشورها، اشعار و…، همگی در قالب دیجیتال ارائه می گردد.
وی با اشاره به وجود کتاب هایی درباره شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها از سوی انتشارات مختلف گفت: این آثار هم جمع آوری و پس از انجام امور جاری، در کتابخانه دیجیتال آستان مقدس قرار داده می شود.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی ادامه داد: کتابخانه آستان مقدس کتاب های نفیس خطی، چاپ سنگی و… دارد که می تواند نیازهای زیادی از پژوهشگران را در موضوعات مختلف پاسخ دهد؛ تلاش می شود کتاب های این بخش نیز در قالب کتابخانه دیجیتال به مخاطبان عرضه گردد.
وی در ادامه تعامل کتابخانه آستان مقدس با دیگر کتابخانه های استانی و ملی را ضروری دانست و گفت: بدون چنین تعاملاتی نمی توانیم انتظار پیشرفت کار را داشته باشیم؛ از این رو تصمیم گرفته شده تا در قالب سلسله جلساتی، از مدیران کتابخانه های مختلف دعوت شده و موضوعات را بررسی کنیم.
خاطرنشان می شود در این نشست، رضا کریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه قم، سید مهدی طاهری، مدیر کتابخانه دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر محفوظی، استاد دانشگاه و مهدی محمدی شجاعی، دبیر مکتا قم و مدیر کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی سخنانی درباره ظرفیت های توسعه خدمات کتابخانه ای آستان مقدس ارائه دادند.