به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، عزت شاهی، از مشهورترین مبارزان قبل از انقلاب که سال‌ها در ساواک شکنجه‌شده بود، مهمان ویژه دهمین روز جشن همراهی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها بود.
وی با اشاره به اینکه مبارزه را از ۱۷ سالگی آغاز کرده است گفت: بعد از تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه مبارزه به بن‌بست رسید، لذا جوانانی که می‌خواستند مبارزه کنند، متأثر از فضای آن روزها در دنیا به مشی مسلحانه روی آوردند. چنانکه در همان دوران در ویتنام و الجزیره همین راه انتخاب‌شده بود.
عزت شاهی ادامه داد: موتلفه اولین کار را کرد و با ترور حسن علی منصور این مشی آغاز شد، اما ۱۵ گروه در آن زمان بودند که این روش را انتخاب کردند؛ در این میان مجاهدین خلق آخرین گروه محسوب می‌شد‌.
عزت شاهی که پس از انقلاب نام مطهری را بجای شاهی انتخاب کرده، در مورد زندان رفتن و شکنجه شدن خودش گفت: ۶ ماه انفرادی بودم و در این میان فقط یک‌بار در روز اجازه رفتن به دستشویی را داشتم.
وی در مورد آشنایی‌اش با آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله سعیدی گفت: با آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله سعیدی از قبل از زندان آشنایی داشتم، با آیت‌الله طالقانی یک سال هم‌اتاقی بودم. طالقانی انسان مبارز و نترسی بود، به شکلی که ساواک از ترس قدرت نفوذ ایشان به وی احترام می‌گذاشت.
این مبارز انقلابی ادامه داد: با آیت‌الله سعیدی از سال ۴۲ ارتباط داشتم. آن زمان محلی کار می‌کردم که رساله آیت‌الله خویی را منتشر می‌کردند ولی این رساله ممنوع شد و ناشرش دوماه زندانی شد. من با آیت‌الله سعیدی چندین مرتبه رساله امام را چاپ و منتشر کردم. وقتی امام به نجف تبعید شد آیت‌الله سعیدی ارتباطش را با امام حفظ کرد و نوارهای امام را به ما می‌دادند تا تکثیرکنیم.
عزت شاهی ادامه داد: آیت‌الله سعیدی چندین مرتبه دستگیر شد و در زندان‌های مختلفی زندانی بود. آخرین بار اعلامیه‌ای در مورد یک سرمایه‌گذار آمریکایی منتشر کرد که به خاطر آن دستگیر شد و در زندان به شهادت رسید.
عزت شاهی در پاسخ به این سؤال که آیا از گذشته خود پشیمانی گفت؟ خیلی‌ها این سؤال را از من می‌پرسند، ولی من شخصاً از گذشته‌ام پشیمان نیستم. مردم گذشته را ندیده‌اند و اگر دیده‌اند یادشان رفته چه جنایاتی می‌شد. تمام گرفتاری‌هایی که داریم بازمان گذشته قابل‌مقایسه نیست. مثلاً همین‌الان خیلی‌ها بسیار راحت به همه نظام فحش می‌دهند اما آن زمان اگر بین ۴ نفر می‌خواستیم حرفی از شاه بزنیم، می‌گفتیم، «اعلی‌حضرت»، «شاهنشاه» چون مجبور بودیم تقیه کنیم.
وی تأکید کرد: جوانان باید بدانند چرا انقلاب شد و این انقلاب به‌سادگی به دست نیامده است.