به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم شاه جعفری در ویژه‌برنامه ولادت امام سجاد علیه‌السلام ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار را برای بانوان زائر و مجاور آستان بانوی کرامت تبیین کرد.
کارشناس معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به افشاگری‌های گسترده امام سجاد علیه‌السلام پس از واقعه کربلا افزود: امام سجاد علیه‌السلام پس از واقعه عاشورا با وجود خفقان زیاد حکومت اموی، سکوت اختیار نکردند و در قالب دعا رسالت امامت و رهبری جامعه را به انجام رساندند.
وی با تأکید بر اینکه دعا بهترین قالب برای تربیت انسان‌ها است، اظهار داشت: در قالب دعا می‌توان عالی‌ترین مضامین توحیدی و اسلامی را به بشر ارائه کرد.
شاه جعفری صحیفه سجادیه را کتابی بی‌نظیر و انسان‌ساز در تاریخ اسلام توصیف کرد و گفت: در قالب دعا نه تنها شخصیت انسان رشد می‌کند؛ بلکه دعا دو بال برای انسان است که مقامات معنوی او را افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: عده‌ای به بهانه این‌که خداوند بصیر است، دعا نمی‌کنند درحالی‌که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «ادعونی استجب لکم» یعنی ای بندگان من بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را.
کارشناس معارفی حرم مطهر خاطرنشان کرد: بر این اساس کسی که دعا نمی‌کند از کلام خداوند اطاعت نکرده و مستکبر است.
شاه جعفری افزود: دعاهای انسان چه برآورده شود و چه برآورده نشود برای او مایه پیروزی است؛ هر دعایی که از انسان در دنیا برآورده نشود، خداوند در آخرت به ازای آن به انسان پاداش و ثواب می‌دهد.
وی دعای خیر پدر و مادر را عامل عاقبت‌به‌خیری فرزندان دانست و گفت: اگر پدر و مادر فرزندان خود را درست تربیت کنند و برای آن‌ها دعا کنند، قطعاً فرزندان آن‌ها عاقبت‌به‌خیر خواهد شد.
کارشناس معارفی حرم مطهر انس با صحیفه سجادیه را یکی از ضروریات جامعه امروز دانست و یادآور شد: در جامعه کنونی صحیفه سجادیه مهجور است؛ درحالی‌که انس با این کتاب بی‌نظیر درمان بسیاری از آلام روحی و روانی و مشکلات تربیتی و فرهنگی جامعه امروز است.
لازم به ذکر است، برگزاری محفل مداحی پایان‌بخش ویژه‌برنامه معارفی سالروز ولادت امام سجاد علیه‌السلام بود.