به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام گنجی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها طی سخنانی اظهار کرد: یازده امام معصوم و هزاران هزار امامزاده بلافصل از نسل مطهر حضرت زهرا سلام‌الله هستند و خداوند این خیر کثیر معنوی را به رسول خدا و بانوی دوعالم عطا نموده است.

وی افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در عالم هستی و جهان آفرینش و عالم قیامت دارای خیر کثیر بوده و خداوند به رسولش بابت این خیر کثیر دستور نماز شکر و قربانی نمودن شتر و اطعام را می‌دهد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سوره کوثر در عین کوتاه بودن دارای کلمات بی‌نظیر و بدون تکرار در قرآن کریم است که نشان‌دهنده اهمیت آن است.

گنجی تأکید کرد: کلمات«الکوثر»، «فصل»، «اعطینا»، «ابتر» و… فقط یک‌بار در قرآن کریم ذکرشده‌اند به همین خاطر این کلمات و این سوره مبارکه بی‌نظیر و بی‌بدیل است و حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز بی‌بدیل، بی‌نظیر و غیرتکراری است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: سوره مبارکه کوثر بی‌نظیر است و بانوی دوعالم نیز در عالم هستی نظیری ندارد و یکی از معانی کوثر، شفاعت است آن‌هم شفاعتی بزرگ، کلی و فراگیر که بی‌نظیر و بی‌بدیل هم خواهد بود. شفاعت حضرت در قیامت غوغا به پا خواهد کرد و جهان تشیع از این شفاعت گسترده بهره‌مند خواهند شد.

گنجی در ادامه گفت: فردای قیامت جایگاه کوثر مقداری برای پیروان حضرت روشن خواهد شد و افرادی که به هر شیوه‌ای در ایام فاطمیه به سوگواری می‌پردازند اجر خود را دریافت خواهند نمود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کرامت فاطمی را مردم مدینه بااینکه مشاهده نموده بودند فراموش کرده و بدعهدی نمودند و حضرت را تنها گذاشتند و با شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، حضرت علی علیه‌السلام سختی‌ها و مصائب بسیاری را متحمل شدند.