به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، یونس عالی‌پور روز گذشته در نشست ستاد تسهیلات امور زائرین استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شرایط پیش‌آمده در اثر شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان قم باید وظایف خود را در قبال مسافران با شرایط فعلی تطبیق دهند، به خصوص اینکه در دهه کرامت و تعطیلات تابستانی انتظار حضور زائران را در استان داریم.

وی ادامه داد: از فعالیت‌های حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها و مسجد مقدس جمکران بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستاد ملی کرونا تقدیر به عمل آمده و این مساله باید مورد توجه مدیران در استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: باید نمازخانه‌ها در استان به خصوص نمازخانه‌های بین‌راهی مورد بازدید قرار گیرد و دستگاه‌های خدمت رسان وظیفه خود را در قبال این مساله انجام دهند.

عالی پور با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت اظهار کرد: این دهه از روز اول ذی القعده سوم تیرماه تا دهم ذی القعده است و روزهایی همچون بزرگداشت امامزادگان را نیز در این دهه در پیش داریم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قمادامه داد: در دهه کرامت باید هر مسئولی کاری به نیت امام رضا علیه‌السلام و حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به صورت ویژه انجام دهد.

عالی پور با اشاره به لزوم تسلی دادن به بازماندگان متوفیان کرونا اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قم با لوح تسلیتی از سوی استاندار در منازل این متوفیان حضور پیدا کردند، امکان تسلای خاطر دادن به این خانواده‌ها در دهه کرامت نیز با حضور نمایندگان آستان‌های مقدس فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال فراخوان زائرین برای حضور در استان قم در دهه کرامت نیستیم، اما اگر زائری به شهر قم بیاید با رعایت پروتکل بهداشتی در خدمت او خواهیم بود، حفظ جان، امنیت و آرامش زائرین برای ما اهمیت دارد.