به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، همایش دختران آفتاب پیش از ظهر امروز با محوریت شعار «فدای دخترم» و حضور ۳۵۰ نفر از دختران شهدای مدافع حرم در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد.

خانم هنیظ، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به شاخصه های دختران تراز انقلاب اسلامی گفت: این دختران دارای طهارت ظاهری بوده و آگاهی از علوم دنیوی و انس و ارتباط با قرآن کریم از دیگر شاخصه های دختران تراز انقلاب است.

وی افزود: دختر خوب طهارت ظاهری خود را با مراقبت از چشم، گوش، و زبان به خوبی حفظ می کند و مراقب است که با این سه عضو مرتکب به گناه و حرام نشود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دختر نمونه و مومن سعی می کند علوم دنیوی را که شامل انواع مهارت ها دنیوی و علوم زمانه می‌شود به خوبی بیاموزد تا با کار گیری این علوم در مکان و زمان درست بتواند خدام بندگان خدا و جامعه اسلامی باشد.

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: دختر مؤمن و تراز انقلاب اسلامی ارتباط خود را با قرآن کریم هرگز قطع نکرده و همواره در مسیر انس و ارتباط با قرآن کریم حرکت می کند.

هنیظ با تاکید بر اینکه انس با قرآن در مسیر زندگی هادی و راهنمای دختران است، یادآورشد: دختر نمونه در مسیر زندگی همواره متمسک به قرآن و سیره اهل بیت علیه السلام بوده و در مسیر رسیدن به سعادت از ًثقلین جدا نمی شود و این موضوع در زندگی دختران و فرزندان شهدا جلوه بیشتری دارد.

لازم به ذکر است، در پایان این همایش دختران شهدای مدافع حرم ا ز دستان مادرانشان به نیابت از پدران خود هدیه دریافت کردند.