به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجتالاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان شب گذشته بعد از نماز عشاء طی سخنانی که از صحنهای حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: حضرت معصومه سلامالله علیها مورد تربیت و نظر اولیاء الهی قرار گرفته و حقایق عرشی را از اولیاء الهی کسب نمودهاند.
وی افزود: تدبر در قرآن و دنبال فهم قرآن رفتن امری واجب است چرا که هم آیات و هم لسان روایات به این امر مهم تذکر و توصیه فرمودهاند.
انصاریان خاطرنشان کرد: بر اساس روایت فهم قرآن بهار دلهاست و باعث میشود دل انسان زنده شود چراکه کل قرآن موعظهای از طرف خداوند است و باعث احیاء قلوب میشود.
استاد حوزه علمیه تاکید کرد: خداوند در روز قیامت از سفره نعمات اعطایی سوال نمیکند چرا که کریم امتناع دارد از اینگونه سوالها، بلکه خداوند در مورد توحید، تکالیف، عدل، اهلبیت(ع)، اعضا و جوارح و عقل و قلب و… سوال میکند، از کسانی که در این موارد کم گذاشتند و یا اصلا در دنیا به دنبال این مسائل الهی نرفتند.
سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: خداوند در قیامت از امثال ابوذرها و مقدادها سوال نخواهد کرد چون به دنبال حقیقت بودند و به این حقیقت عرشی و الهی دست پیدا نموده و آن را درک کردند.
وی یادآور شد: رسول خدا(ص) میفرمایند قبل از اینکه در قیامت اعمالتان محاسبه شود خود شخص در دنیا به حساب اعمالش برسد و ببیند عقاید و تکالیف و کردارش چگونه است که در قیامت در امان باشد.
انصاریان افزود: افرادی که ایمان کافی داشته و اعمال واجب خود را انجام داده باشند، فاصله زمانی زیادی با بهشت در روز قیامت نخواهند داشت چرا که اعمالشان محاسبه شده است.
وی در ادامه گفت: خداوند برای مومنان هم سریع الحساب و هم بغیرحساب است و افراد با ایمان را به سرعت اجر و پاداش خواهد داد.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: طبق روایت عدهای در قیامت بدون حساب وارد بهشت خواهند شد که شهدای کربلا از مصادیق بارز اینگونه افراد هستند چون در دنیا اعمالشان محاسبه و ارزیابی شده است.
انصاریان خاطرنشان کرد: همه انسانها در قبال اعمال خود مسئول هستند و باید جوابگوی عملکرد و تکالیف خود باشند و این مسئله مسئولیت را باید همواره به یاد داشته باشیم چرا که از محبت اهلبیت(ع) ، ولایت حضرت علی علیه السلام، تمام کلمات قرآن، سخن گفتن، نگاه کردن، ازدواج، امورات زندگی ،اموال، عمر واعضا و جوارح و… سوال خواهد شد و باید پاسخ دهیم.