به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، واحد فضای مجازی آستان مقدس بانوی کرامت با توجه به برنامه‌های ابلاغی سند دو سالانه معاونت فرهنگی این آستان مقدس، فعالیت‌هایی از قبیل هویت‌دهی به امور رسانه ای و فضای مجازی با راه اندازی ۲۶ کانال و ۱۱ صفحه تخصصی در ادارات معاونت فرهنگی، تولید محصولات رسانه‌ای و فضای مجازی بر اساس محورهای محتوایی معاونت به تعداد ۹۳۸ پست را با اولویت موضوعی زیارت و حضرت معصومه سلام‌الله علیها انجام داده است.

همچنین رصد و بازخورد گیری پس از انتشار محصولات رسانه‌ای و فضای مجازی به جهت حرکت به سمت پاسخگویی به نیاز مخاطبان با پاسخگویی ۱۳ ساعته در فضای مجازی آستان و گسترش دایره مخاطبان آستان در شبکه‌های رسانه‌ای و اجتماعی از طریق انتشار محتواهای با کیفیت و جذاب از جمله فعالیت‌های این واحد بوده که منجر به افزایش مخاطبان فضای مجازی از ۱۳۳ هزار و ۳۳ مخاطب به ۱۶۶ هزار و ۳۵۲ مخاطب در سه ماهه گذشته شده است.

از جمله کلیپ‌های منتشر شده پر مخاطب در واحد فضای مجازی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) می‌توان به کلیپ «فدای دخترم» ویژه میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها با ۴۲ هزار و ۳۷۲ بازدید در آپارات و انتشار کلیپ بازگشایی حرم مطهر با ۱۵۸ هزار و ۷۴۹ بازدید اشاره کرد.

در یک آمار کلی از تعداد ۹۳۸ پست بارگذاری شده در پیام رسان‌های ایتا، سروش و تلگرام بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید، از تعداد ۵۳۵ پست بارگذاری شده در اینستاگرام ۳میلیون و ۲۷۱ هزار بازدید، از مجموع ۸۵۴ استوری بارگذاری شده در اینستاگرام ۲ میلیون و ۷۰ هزار بازدید، از مجموع پست‌های بارگذاری شده در آپارات بیش از ۱۶۵ هزار بازدید و بیش از ۵۹۳ هزار نمایش انجام گرفته که در مجموع بیش از ۱۲ میلیون و ۶۶۸ هزار بازدید را رقم زده است.

همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی سبک زندگی فاطمی و علوی با هزار و ۶۴۱ شرکت کننده، برگزاری ختم قران کریم، صلوات و حدیث کساء با سه هزار و ۴۵۸ شرکت کننده و ختم دو هزار و ۲۳۹ جزء قرآن کریم، بیش از ۱۰ میلیون و ۳۲۸ هزار صلوات و بیش از ۲۵۷ هزار حدیث کساء و برگزاری پویش جشن خانوادگی نیمه شعبان، ختم قرآن کریم و صلوات و هدیه به جانباختگان ویروس کرونا، پویش هفت‌سین فاطمی و پویش بزرگ خانواده فاطمی با سه هزار و ۴۳۰ شرکت کننده از دیگر فعالیت‌های واحد فضای مجازی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در فصل بهار بوده است.