پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام| آب و آینه، عطر و گلاب، نقل پاشی شده در آسمان و صدای هلهله قدسیان. خوش آمدی بانوی من! ای دختر زهرا (س) و ای زینت علی(ع).

عصاره وجود دو گوهر ناب آسمانی، علوی سیرت و فاطمی صورتی، نسب از هاشمیان داری و استوار قدم بر می‌داری از پیچ و خم کوچه های بنی هاشمی گذر می کنی که در پس و پیش حسنین(علیهم السلام) داری، اما ساز روزگار برای تو حزین می نوازد.

بساط جشنت در آسمان پهن است ، اما قدری متفاوت… .

لالایی گهواره‌ات را قدسیان از واژه صبر سروده اند تا صبر در وجود تو سبز شود، شاخ و برگ گیرد، تنومند و قوی شود؛ آن چنان که تا گفته ایم زینب(س)، صبر هم دیده شود؛ تا نوشته ایم صبر، زینب(س) هم خوانده شود.

قلم در میان بازی کلمات بی تکلیف است؛ از شاخه ای به شاخه ای، از قافیه و ردیف، در قالب مثنوی و غزل، قصیده سرایی می کند؛ دوست دارد در این سحر میلاد شادی بیافریند، با جملاتش قلبها را شاد، غصه ها را آزاد و ویرانه ها را آباد کند.

اما بانوی من! مگر ویرانه شام آباد شدنی است.

گلریزان گرفته آسمان برایت که عطر زهرا(س) می دهی و زمین سراسر گوش، که خطبه های امیر مومنان می‌خوانی.

روح حیات دمیده شد که دوباره علی(ع) بر فراز منبر نشسته و بر جسم مرده کوفیان موعظه می خواند.

موعظه که نه، بلکه باید فاتحه خواند بر جامعه بی ولی.

ملائک دوست دارند زمزمه کنند دوباره سرود ( لافتی الا علی) را ؛ وقتی که شکسته شد هیبت دشمنان با صوت (ما رایت الا جمیلا)

ای بانوی من، دوباره خطبه خوانی کن و اهالی در خواب رفته شهرهای عصر مرا بیدار کن.

معجر خاکی ات را بتکان تا شهر غبار گناه گرفته ما را بیدار کنی؛ غیرت مردانمان رنجور و بیمار است؛ حیای زنانمان در احتضار، نفس نفس می زند.

در شهر من عصر عاشورا تکرار شد، یزیدیان چادر از سر زنان مسلمان برده اند اما نه به زور بلکه با تزویر در قالب جهالتی مدرن و زنان شهر من جز زیبایی از این مصیبت نمی‌بینند!

بوی فقر می دهد لباسهای نیم بند و پاره پاره مردم شهر من و  مردم از این فقر خوشحالند و راضی و از این فقر فرهنگی به خود می بالند.

بانوی من بار دیگر با صلابت علی گونه ات  قدم بردار و از کوچه های ما گذر کن و برای دل فرد فرد ما دعا کن.

ما مردمان عصر غیبتیم و در گرداب‌های گوناگون گرفتار شدیم؛ بیا و خطبه ای بخوان و سراسر دعا کن. فریادهای تو کربلا را عاشورای همیشه زنده ساخت تا امروز که ادامه ی ظهر عاشوراست و عصر انتظار،

کامل کن خطبه هایت را با دعای « اللهم عجل لولیک الفرج» برای ما.

منیره رضاپور آکردی