به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین برادران در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به رشادت ها و فداکاری های اهل بیت امام حسین علیه السلام بعد از واقعه عاشورا اظهار کرد: اگر بخواهیم وقایع بعد از عاشورا را خلاصه کنیم  باید بگوییم که حضرت زینب سلام الله علیها و اهل بیت اباعبدالله علیه السلام قهرمان جهاد کبیر هستند.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام هم جهاد اکبر، هم جهاد اصغر و هم جهاد کبیر انجام دادند گفت: جهاد اکبر به معنای مبارزه با نفس است که در کربلا حتی ذره ای آثار ظلمت گناه وجود ندارد و سراسر جهاد اکبر است و امام اصرار داشت افرادی که ذره ای تاریکی دارند بروند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جهاد اصغر هم جهاد با شمشیر بود که ذره ای کوتاهی نکردند، گفت: جهاد کبیر به فرزندان و اهل بیت امام حسین علیه السلام واگذار شد که جهاد فرهنگی است و جهاد طاقت فرسایی است و همه انبیاء الهی مأمور به این جهاد بودند.

وی با بیان اینکه حضرت نوح علیه السلام ۹۵۰ سال مشغول جهاد کبیر بودند و در قرآن می فرمایند من شب و روز قوم خود را به راه راست فرا خواندم، افزود: در کربلا این وظیفه به امام سجاد علیه السلام و اهل بیت امام حسین علیه السلام واگذار شد و حضرت زینب سلام الله علیها به قدری قهرمانانه جهاد کردند که وقتی می‌خواهند از شام برگردند فضای شهر را به گونه ای تغییر دادند که یزید دستور داد کاروان اهل بیت علیهم السلام را عزتمندانه راهی مدینه کردند.

برادران با بیان اینکه بازماندگان سیدالشهدا علیه السلام در جهاد تبیین به گونه ای عمل کردند که دل دشمنان را هم لرزاندند و برای اباعبدالله علیه السلام گریه کردند، گفت: امروز به گفته مقام معظم رهبری جهاد تبیین یک واجب قطعی، عینی و فوری است؛ یعنی هیچ شکی در آن نیست، بر همه واجب است و نباید در انجام آن تأخیر داشته باشیم زیرا ممکن است دیر شود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین باید برای جوانان صورت بگیرد، گفت: جوانان که مخاطبان اصلی جهاد تبیین هستند اکثرا یا در مجالس موعظه شرکت نمی کنند، یا نسبت به این حرف ها بدبین هستند و یا قدرت تجزیه و تحلیل این مطالب را ندارد زیرا رسانه های امروزی بشر را تحمیق می کنند و اجازه نمی دهند هر اطلاعاتی به مخاطب برسد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن وقتی از نماز حرف می زند بلافاصله از زکات که واجب مالی است هم حرف می زند، گفت: مسجدهای ما در طول تاریخ عهده دار آموزش علوم به مردم، مرکز طبی و مرکز امداد رسانی به مردم بوده ولی ما همه این امور را از مسجد جدا کردیم و مسجد را تبدیل به نمازخانه فقط برای سالمندان کرده ایم.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام فرمودند انسان بنده احسان است، افزود: اگر می خواهیم جهاد تبیین به مردم گره بخورد باید در مساجد به مردم خدمت کنیم تا مردم اهل مسجد شوند و در مسجد جهاد تبیین را انجام دهیم.