به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم روز گذشته به ریاست آیت الله سیدمحمد سعیدی و با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و جمعی از مدیران استان قم در سالن استانداری قم برگزار شد.

آیت الله سعیدی با اشاره به میلاد پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام ابراز کرد: آنچه هر سال در این ایام برجسته می شود بحث انسجام و یکپارچگی جامعه ایرانی و جامعه اسلامی است؛ وحدت یک بحث شعاری نیست بلکه هدف این است که مردم به وحدت و یکپارچگی گسترده برسند.

وی با اشاره به ضرورت اجرایی کردن وحدت در جامعه گفت: حوادثی که در این روزها اتفاق افتاد برای مردم پیام‌ها و درس‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها لزوم وحدت و انسجام جامعه است و وقتی عده ای ساختار شکن وارد میدان می شوند حرکت آن‌ها از نظر همه باطل است و هیچ جایگاه مردمی ندارند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه فرصت هایی که دشمنان برای مطرح کردن خود پیدا می کنند هوشیاری ما را می‌طلبد افزود: در این جریانات که به مقدسات و ارزش ها توهین شد و نیروی انتظامی مظلوم واقع شد مهم این است که موضع گیری های درست را با نگاهی به زندگانی پیشوایان خود همانند رسول اکرم صلی الله علیه و آله انجام دهیم.

وی با بیان اینکه رفتار و گفتار پیامبر صلوات الله علیه و آله هیچ تناقضی با هم ندارد، گفت: وظیفه ما است که خدا، پیامبر و راه درست را به افراد فریب خورده بشناسانیم و رهنمودهای پیامبر صلوات الله علیه و آله را به آنان بیاموزیم.

سعیدی افزود: پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمودند دین اسلام همان دینی است که خداوند به آن راضی شده است و این دین جز با سخاوت و خوش اخلاقی حفظ و تکریم نمی شود.

همچنین در این نشست به بحث نشاط اجتماعی و راه کارهای افزایش نشاط در جامعه پرداخته شد که از جمله آنها می توان به ترویج ورزش هایی نظیر پیاده روی، سوارکاری و شنا، تسهیل ازدواج جوانان، ایجاد اشتغال و درآمد کافی برای جامعه و اختصاص فضای مناسب و رایگان برای فعالیت های فرهنگی اشاره کرد.