به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، در آستانه ماه محرم تجمع مدیران هیأت مذهبی استان قم با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، حجت الاسلام والمسلمین شعبان زاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، هادی محمودنژاد معاون اجرایی و حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت و مدیران هیأت های مذهبی استان قم شب گذشته در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امسال به خاطر از بین رفتن شرایط کرونایی نیاز به شکرگزاری مضاعف داریم، گفت: در این مدت انسان های زیادی محروم شدند و شکرگزاری به این است که مراسم عزاداری را همانطور که ائمه و بزرگان ما فرموده اند برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه باید فقه العزا را یاد بگیریم، افزود: هیأت‌های مذهبی لشکریان اسلام و قدرت نرم نظام و انقلاب هستند و آثار هیأت را در انقلاب، جنگ، دوران سخت اقتصادی، کرونا و برهه های مختلف تاریخ دیده‌ایم و باید هیأت‌ها به‌عنوان مجموعه‌های تاثیرگذار تقویت شوند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در هیأت های مذهبی تجملات بد است ولی تشریفات لازم است، گفت: همه ما زیر یک خیمه هستیم و دل همه می خواهد پرچم امام حسین علیه السلام با شکوه به اهتزاز در آید.

وی با بیان اینکه هیأت مذهبی نمایشگاه اسلام و تشیع است و عزاداری های ما در قم و حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در سرتاسر دنیا به نمایش در می آید و منتشر می شود، گفت: علاوه بر اینکه باید روی محتوای اشعار و سخنرانی ها توجه ویژه شود مسأله مهم عاشورا نماز است و ما باید در عزاداری روز عاشورا نماز جماعت و اهمیت دادن به نماز را به رخ دنیا بکشیم.

فلاحی گفت: آستان مقدس بانوی کرامت با کمال میل پذیرای همه عزاداران است و خادمان این آستان مقدس آماده خدمت گذاری به عزاداران اباعبدالله علیه السلام هستند.

در ادامه این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین شعبان زاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه باید با وحدت در برابر اراده دشمن عمل کنیم، گفت: «در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم» شعار مشترک همه هیآت مذهبی کشور در محرم سال ۱۴۰۲ است و باید در عمل این را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم بیش از ۸۰ درصد مردم قم مخاطب هیآت مذهبی می شوند، افزود: ما باید بدانیم که چه چیزی را می خواهیم بگوییم؛ اگر همراهی ولی خدا دغدغه مؤمنین نباشد، ولی تنها می ماند؛ بسیاری از مشکلاتی که در کشور است به خاطر این است که بین مؤمنان همبستگی نیست؛ همبستگی بین مؤمنین مقدمه تبعیت از امام است و در بستر همبستگی مؤمنین است که امام تبعیت می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم با تأکید بر اینکه ما از الان تا انتخابات یک آزمون بسیار سخت داریم و باید مردم را دعوت به امید، مشارکت، همبستگی، وحدت، محبت، همدلی و حل مشکلات همدیگر کنیم و اختلافات جزئی را کنار بگذاریم، افزود: اگر دیر بجنبیم مسأله حجاب در کشور به مشکل غیر قابل بازگشت تبدیل می شود و باید به مردم تذکر داده شود.

وی با بیان اینکه سخنرانی که نسبتش با ولی امر جامعه معلوم نیست نباید به هیأت ها دعوت شود، گفت: حساسیت سیاسی و مسئولیت اجتماعی ما باید افزایش پیدا کند و مودت و محبت در هیأت ها باید عمق پیدا کند و از مسائل اصلی جامعه به راحتی عبور نکنیم.

شعبان زاده تأکید کرد: باید در هیأت ها غرفه های پاسخ به سؤالات و شبهات بگذارید، با جرأت و از اسلام و احکام اسلامی دفاع کنید و مردم را دعوت کنید به همبستگی و تبعیت از احکام شرعی زیرا شما در خط مقدم نبرد فرهنگی هستید و در این زمینه مسئولیت دارید.